جشنواره فیلم ونیز 2 جایزه به جوایزش اضافه کرد، اهدای 36 جایزه موازی

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت جشنواره، در حالی که کمی بیش از یک هفته به شروع جشنواره فیلم ونیز باقی مانده است این جشنواره خاطرنشان کرد دو جایزه موازی دیگر به مجموع جوایز جانبی این جشنواره مثل فیپرشی و لیبل سینماهای اروپا اضافه می نماید.

جشنواره فیلم ونیز 2 جایزه به جوایزش اضافه کرد، اهدای 36 جایزه موازی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

جوایز جدید شامل جایزه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود و فونداسیون کاسا وابی-مانتاریای مکزیک خواهد بود.

هر دوی این جایزه ها که برای برندگانشان فرصت های اقامتی ایجاد می نمایند، در طول جشنواره به فیلمسازان برنده اهدا می شوند.

جایزه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به 3 فیلمساز منتخب از بخش جنبی افق ها اهدا می گردد. این بخش که به فیلم هایی از گرایش های جدید دنیای سینما بدون توجه به ژانر یا مدت زمان آن ها اختصاص دارد، آثاری را نمایش می دهد که سعی نموده اند هنر سینما را دوباره تعریف نمایند. در این بخش فیلم های بلند، نیمه بلند و کوتاه به نمایش درمی آید و جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان و جایزه ویژه داوران را اهدا می نماید.

برندگان این جایزه از 2 تا 23 ژانویه 2019 در یک برنامه 3 هفته ای در لس آنجلس حضور می یابند. در قالب این برنامه مسترکلاس ها، کارگاه های تخصصی، اکران های مختلف و رویدادهای آموزشی و همکاری با بخش فیلم مستقل پیش بینی شده است. در عین حال سه فیلمساز دیگر نیز از دل همین برنامه ها برای حضور در کارگاه فیلمسازان جشنواره فیلم تورنتو انتخاب می شوند.

جایزه فونداسیون کاسا وابی-مانتارایا هم به کارگردان برگزیده بهترین فیلم اول در هفتادو پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز اهدا می گردد و شامل یک اقامت یک و نیم ماهه در شهر پوئترو اسکوندیدو (شهری بندری در سواحل پاسیفیک مکزیک) است.

برنده این امکان را می یابد تا با اقامت در این شهر یک پروژه را در همکاری با هنرمندان و جوامع هنری تکمیل کند. این پروژه ها برای تشویق تعامل با دیگران و تبادل نظرات و دیالوگ بین دیگر نظام ها پیش بینی شده اند.

این جایزه از سوی بنیاد کاسا وابی که سازمانی غیرانتفاعی است برای حمایت از همکاری و ارتباط اجتماعی به وسیله هنر ارایه می گردد. گروه مانتارایا نیز یک کمپانی فراوری فیلم است که از استعدادهای جدید حمایت می نماید تا بتوانند پروژه هایشان را عملی نمایند.

ونیز جوایز تشویقی دیگری هم دارد و پیشتر خاطرنشان کرد جایزه جیگر-لکولتوره گلوری برای فیلمسازان را سال جاری به ژانگ ییمو استاد چینی اهدا و جدیدترین فیلم وی با عنوان سایه را نیز در بخش خارج از رقابت این دوره جشنواره نمایش می دهد.

این جشنواره سال جاری در مجموع 36 جایزه موازی، در کنار جوایز اصلی اهدا می نماید.

هفتادو پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز از 29 آگوست آغاز می گردد و تا 8 سپتامبر ادامه می یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 833

به "جشنواره فیلم ونیز 2 جایزه به جوایزش اضافه کرد، اهدای 36 جایزه موازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فیلم ونیز 2 جایزه به جوایزش اضافه کرد، اهدای 36 جایزه موازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید