جاذبه های دیدنی شهر سنگی واردزیا گرجستان، تصاویر

به گزارش پسرک کامپیوتری، سالن های زیرزمینی عظیم در بدنه کوه، ساختمان های ساخته شده از سنگ که به نظر می رسد از دل سنگ های عظیم رشد نموده اند و جلوه چربش قدرت انسان به محکم بودن سنگ طوری است که آدمی فکر می نماید، شهر واردزیا از دل کوه رشد نموده است و با قدرت پروردگار ساخته شده است.

جاذبه های دیدنی شهر سنگی واردزیا گرجستان، تصاویر

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

شهر سنگی واردزیا یکی از شهرهای منحصربه فرد باستانی در جهان است که بر روی دامنه یک کوه سنگی به نام آخالتسیخه ساخته شده است. این کوه سنگی در قسمت جنوبی شهر تفلیس واقع شده است و هرساله گردشگران بسیاری به تماشا این سازه عظیم می فرایند.

همان طور که مردم در شرایط ناامیدی به منطقه ها پرت پناه می برند و اقدام به کارهای افسانه ای می نمایند، شهر سنگی واردزیا هم یکی از این شهرهای افسانه ای است که در اواخر دهه 1100، با دستور ملکه تامار ساخته شده است. در این زمان که کشور گرجستان مورد آماج حمله مغولان نهاده شد، ملکه تامار دستور ساخت این شهر زیرزمینی را صادر کرد و از آن به اسم پناهگاه مردم گرجستان استفاده کرد.

باستان شناسان زمان ساخت شهر سنگی واردزیا را سال 1185 می دانند و معتقدند که در طول تاریخ بخش هایی از آن تخریب شده است. اگرچه مقامات دولتی گرجستان کوشش زیادی به خرج داده اند که این شهر منحصربه فرد تخریب نگردد، اما بخش هایی از آن در اثر گذر زمان فرو ریخته است.

هنگامی که شهر سنگی واردزیا تکمیل شد، 13 طبقه مرتبط به هم، 6000 واحد مسکونی به حالت آپارتمان، یک کلیسای عظیم با برج بیرونی در آن تعبیه شده بود که نشان از تمدن این مردمان دارد. بعلاوه برای این شهر زیبا و مستحکم تنها یک ورودی در نظر گرفته شده بود، که یک تونل مخفی در نزدیکی رودخانه مکتاری بوده است.

شیب بیرونی دامنه کوه، به همراه زمین های حاصلخیز و مناسب برای کشت باعث شده است که یک سیستم آبیاری پیچیده برای آن در نظر گرفته گردد. بعلاوه چندین سد دفاعی طبیعی و انسانی در اطراف شهر ساخته شده است که ساخته شده شهر به یاری کوتوله های افسانه ای را رد می نماید.

اگرچه شهر واردزیا استحکام بالایی داشته است و مردم گرجستان را از شر مغولان حفظ نموده است، اما قصه مادر طبیعت فارغ از این مسائل است و تنها پس از گذشت یک قرن از ساخت آن و در سال 1283، یک زلزله ویرانگر، باعث شد که جابجایی زیادی در این شهر روی دهد و در حال حاضر بیش از دوسوم از ساختمان های آن نابود شده است.

اگر قصد سفر به شهر سنگی واردزیا را دارید، ابتدا خود را به شهر تفلیس و از آنجا به شهر کوچک آسپیندزا برسانید. ادامه راستا تا شهر واردزیا را می توانید با اتوبوس های شهری یا تاکسی طی کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1692

به "جاذبه های دیدنی شهر سنگی واردزیا گرجستان، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی شهر سنگی واردزیا گرجستان، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید