تور لحظه آخری ارزان ترکیه: تاکید اردوغان بر تقویت هر چه بیشتر روابط ترکیه با کشورهای آفریقایی

به گزارش پسرک کامپیوتری، رئیس جمهوری ترکیه تاکید نمود: نزدیک تر شدن روابط آنکارا با آفریقا در تمامی زمینه ها ادامه دارد و روابط ما با کشورهای آفریقایی کوتاه مدت و منفعت محور نیست.

تور لحظه آخری ارزان ترکیه: تاکید اردوغان بر تقویت هر چه بیشتر روابط ترکیه با کشورهای آفریقایی

بهترین تجربه سفر را با تور لحظه آخری ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در نشست خبری پیش از سفر به سه کشور آفریقایی تاکید نمود که نزدیک تر شدن روابط ترکیه و آفریقا در تمامی زمینه ها ادامه دارد.

وی با بیان طی دوره ریاست جمهوری و نخست وزیری 38 سفر به 28 کشور آفریقایی انجام داده ، گفت: سفر کنونی به آفریقا نخستین سفر در سطح رئیس جمهوری ترکیه به کشورهای آنگولا و توگو بوده و به همین علت هم حائز اهمیت است.

اردوغان با اشاره به اینکه همکاری ترکیه با کشورهای آفریقایی کوتاه مدت و منفعت محور نیست، اضافه نمود: ترکیه با حجم تجاری 25 میلیارد دلاری در سال 2020 یک شریک راهبردی برای کشورهای آفریقایی است.

وی بعلاوه با یادآوری یاری های ترکیه به سایر کشورهای دنیا از جمله آفریقا در مبارزه با ویروس کرونا توضیح داد: ما لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی مورد احتیاج برای مبارزه با همه گیری (کرونا) را به 159 کشور و 12 سازمان بین المللی ارسال کردیم.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: با اجرایی کردن کامل پروژه واکسن تورک واک سعی خواهیم کرد برترین و بیشترین حمایت را در تمام نقاط (دنیا) انجام دهیم.

اردوغان بعلاوه با اشاره به موضوع خرید جنگنده های اف-16 از آمریکا هم گفت: یک میلیارد و 400 میلیون دلار برای هواپیماهای اف-35 پرداخت شده بود و در مقابل ایالات متحده چنین پیشنهادی به ما داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1779

به "تور لحظه آخری ارزان ترکیه: تاکید اردوغان بر تقویت هر چه بیشتر روابط ترکیه با کشورهای آفریقایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری ارزان ترکیه: تاکید اردوغان بر تقویت هر چه بیشتر روابط ترکیه با کشورهای آفریقایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید