آزادراه ایزدخواست، شیراز به هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد

به گزارش پسرک کامپیوتری، صلواتی گفت: آزادراه ایزدخواست (اصفهان) - شیراز تا به امروز با 89 درصد پیشرفت فیزیکی، برای تکمیل به هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر احتیاج دارد.

آزادراه ایزدخواست، شیراز به هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از اصفهان، شیراز شامل 2 قسمت عمده اصفهان- ایزدخواست و ایزادخواست- شیراز است که در مراحل پایانی و در آستانه بهره برداری واقع شده است.

علیرضا صلواتی مجری کل طرح های زیربنایی استان اصفهان گفت: آورده وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع برای این پروژه تا اکنون به 3 هزار میلیارد تومان رسیده است که برای ادامه کار به یک هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر احتیاج است.

وی اضافه نمود: بخش اصفهان- ایزدخواست آزادراه اصفهان- شیراز در حال حاضر در مرحله مطالعاتی واقع شده است و در حال رایزنی با سرمایه گذاران برای ورود و تکمیل این آزادراه هستیم که امیدواریم عملیات اجرایی این بخش هم بزودی شروع گردد.

مجری کل طرح های زیربنایی استان اصفهان گفت: این آزادراه بعنوان یکی از مهم ترین آزادراه های کشور و قطعه مهمی از کریدور شمال- جنوب کشور است که تکمیل آن از اهمیت بالایی برای بخش حمل و نقل کشور بر خوردار است.

صلواتی با بیان اینکه این آزادراه در زمان حاضر در یک قدمی بهره برداری واقع شده است، اضافه نمود: امیدواریم با تامین اعتبارات لازم هرچه سریع تر این آزادراه مهم افتتاح گردد و به شبکه آزادراهی کشور بپیوندد.

مجری کل طرح های زیربنایی استان اصفهان بیان نمود: طول راستا آزادراه ایزدخواست- شیراز 224 کیلومتر است که با افتتاح آن 130 کیلومتر در راستا و 2 ساعت در زمان سفر از اصفهان به شیراز صرفه جویی خواهد شد.

وی کاهش قابل توجه خسارات و هزینه های تصادفات جاده ای و استهلاک خودروهای عبوری در طول بهره برداری، افزایش ایمنی و کاهش تعداد کشته ها و تلفات جاده ای کشور به تعداد 550 نفر در سال، صرفه جویی 700 میلیارد تومانی در سال نخست بهره برداری و کاهش مصرف سوخت به مقدار سالانه 136 میلیون لیتر را از دیگر مزایای افتتاح آزادراه ایزدخواست- شیراز برشمرد.

آزادراه شیراز - اصفهان بخش مهمی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور است که با تکمیل این کریدور آزادراهی، گام بزرگی در جهت تردد و ترانزیت از استان های جنوبی و بندرها به مرکز و شمال کشور برداشته خواهد شد.

آزادراه شیراز- اصفهان بعنوان طولانی ترین پروژه های آزادراهی در دست احداث وزارت راه و شهرسازی است که با تکمیل و بهره برداری از آن فاصله بین اصفهان تا شیراز حدود 130 کیلومتر و زمان سفر هم به مدت 2 ساعت کاهش می یاید.

این آزادراه به شکل 6 خطه و بطور کامل ایمن اجرا شده، و زمینه را برای حرکت خودروها را با سرعت حداکثر 120 کیلومتر به شکل ایمن فراهم خواهد نمود.

آزادراه شیراز- اصفهان یکی از مهم ترین پروژه های ملی به شمار می رود که کلنگ احداث آن در سال 89 به زمین خورده است.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1773

به "آزادراه ایزدخواست، شیراز به هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادراه ایزدخواست، شیراز به هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید