رشد 95 درصدی نرخ با سوادی در بیجار

به گزارش پسرک کامپیوتری، علی اوسط الماسی در مصاحبه با خبرنگاران،ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی به اهمیت باسوادی اشاره نمود و گفت:سوادآموزی از مهمترین ارکان رشد فرهنگ یک جامعه محسوب می گردد و باید در راستای توسعه و ترویج این رکن مهم کوشش کرد.

رشد 95 درصدی نرخ با سوادی در بیجار

وی به اهمیت سواد آموزی اشاره نمود و گفت: علم و سوادآموزی آنچنان از اهمیت بالایی برخوردار است که بسیاری از آیات و روایات بر آن تاکید و توجه ویژه دارند و خداوند به قلم سوگند خورده اند.

وی به آمار باسوادی گروه زیر 50 سال در سال 97 اشاره نمود و ادامه داد: در این گروه سنی آمار با سوادی در شهرستان بیجار طبق آمارهای اعلام شده 95.12 درصد است.

الماسی در ادامه به آمار بیسوادی در قبل از انقلاب نیز اشاره نمود و بیان داشت: در صد بیسوادی در شهرستان بیجار قبل از انقلاب 6 درصد بوده است که این میزان در سال 97 به 88.4 درصد رسیده است.

وی توضیح داد: سهمیه سواد آموزی شهرستان بیجار در سال 97 تعداد 225 نفر، در دوره انتقال 150 نفر و در دوره تحکیم 120 نفر بوده است.

رئیس نهضت سوادآموزی بیجار در ادامه از تحصیل تعداد 14 نفر از سواد آموزان در دانشگاه اطلاع داد و گفت: 14 نفر از سوادآموزان شهرستان بیجار با گذراندان دوره های لازم موفق به کسب مدارک دانشگاهی شده اند و جزء چهره های موفق در آموزش و پرورش و جهادکشاورزی بیجار هستند.

وی همچنین به اهمیت سواد و سواد آموزی تاکید نمود و بیان داشت: سواد و سواد آموزی یکی از مهم ترین مقدمات رشد، توسعه و ارتقای فرهنگی هر کشور است و باید در راستای ریشه کنی بی سوادی در جامعه کوشش کرد.

الماسی از برگزاری سه طرح نماز کلید بهشت، خواندن با خانواده و اجرای حلقه های کتابخوانی با هدف گسترش و تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با حضور 515 نفر از سوادآموزان در شهرستان بیجار اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 54

به "رشد 95 درصدی نرخ با سوادی در بیجار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 95 درصدی نرخ با سوادی در بیجار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید