9 روز تا انتخابات؛ اختلافات داخلی کمیسیون انتخابات افغانستان باقی است

به گزارش پسرک کامپیوتری، در حالی که تنها 9 روز دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده در درون کمیسیون انتخابات این کشور بر سر گزینش معاون دبیرخانه اختلاف وجود دارد.

9 روز تا انتخابات؛ اختلافات داخلی کمیسیون انتخابات افغانستان باقی است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، منابع خبری اعلام می نمایند که بین اعضای ارشد کمیسیون انتخابات افغانستان برای گزینش معاون اقتصادی و اداری دبیرخانه این کمیسیون اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارش طلوع نیوز، حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان در نامه ای از کمیسیون اصلاحات اداری خواسته تا هر چه زودتر گزینش مقام معاونت دبیرخانه این کمیسیون را انجام دهد اما معاون کمیسیون انتخابات و رئیس دبیرخانه این کمیسیون در نامه های جداگانه از این نهاد خواسته اند که تا سرانجام انتخابات این اقدام را به تعویق بیندازد.

پیش از این نیز شماری از نامزدان و نهادهای ناظر انتخاباتی کارکرد کمیسیون انتخابات افغانستان را مورد انتقاد قرار داده و با اشاره به عدم استخدام همه کارمندان موقت کمیسیون برای روز انتخابات افزودند که کمیسیون برای برگزاری انتخابات آمادگی ندارد.

اکنون نیز گزارش های مبنی بر ادامه تنش ها و اختلافات درونی در کمیسیون انتخابات سبب افزایش نگرانی ها نسبت به برگزاری شفاف انتخابات شده است.

محمد یوسف رشید مسئول بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه (فیفا) پبا اشاره به این موضوع گفت: افشاسازی هایی که درون کمیسیون صورت می گیرد نشان دهنده درماندگی های موجود در این نهاد و همچنین گواه بر این است که کمیسیون ظرفیت حل مسائل داخلی خود را ندارد.

نعیم ایوب زاده، مسئول بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) نیز گفت: امیدواریم که اینها در رقابت ها و پرخاش گری هایشان در جنگی که بین دبیرخانه و اعضای کمیسیون وجود دارد ساختار را زیر سوال نبرند و روند انتخابات را قربانی ننمایند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حالی قرار است ششم مهرماه برگزار گردد که نگرانی های زیادی نسبت به عدم شفافیت انتخابات وجود دارد و کارشناسان نگران هستند که موضع متضاد در داخل کمیسیون می تواند تمام روند انتخابات را به زیر سوال ببرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 309

به "9 روز تا انتخابات؛ اختلافات داخلی کمیسیون انتخابات افغانستان باقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 روز تا انتخابات؛ اختلافات داخلی کمیسیون انتخابات افغانستان باقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید