13 پروژه سرمایه گذاری در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تصویب شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصویب 13 پروژه سرمایه گذاری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: همچنین 180 میلیارد تومان اعتبار به صورت فصلی در بین دستگاه های اجرایی استان توزیع شد.

13 پروژه سرمایه گذاری در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تصویب شد

اقبال عباسی 23 آبان ماه در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری از توزیع 180 میلیارد تومان اعتبارات استانی از منابع حاصل از درآمدهای نفتی در بین دستگاه های اجرایی استان اطلاع داد و اظهار کرد: این بودجه به صورت فصلی توزیع شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصویب 13 پروژه سرمایه گذاری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: این پروژه ها در کارگروه امور زیربنایی مورد آنالیز کارشناسی نهاده شد و در این جلسه به تصویب اعضا رسید.

وی با بیان اینکه 1000 میلیارد تومان برای بودجه استان در لایحه بودجه به سازمان برنامه و بودجه کشور برای سال 1400 پیشنهاد داده شده است، مطرح کرد: همچنین پیشنهاد الحاق 422 میلیارد تومانی در بودجه برای اعتبارات جاری استانی در سال آینده پیشنهاد داده می گردد، اما مدیران استانی باید برای افزایش این میزان رایزنی های لازم را با مسئولان کشوری انجام دهند.

عباسی ادامه داد: درآمدهای نفتی در کشور به شدت کاهش پیدا نموده است، برای جبران درآمدهای نفتی، دولت پیشنهاد افزایش 40 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی را ارائه داده است، در سال های گذشته برای وصول درآمدهای مالیاتی در استان ها با مشکل روبرو نبودیم، اما در صورتی که این درآمد در استان محقق نگردد از میزان بودجه استان مبلغی کسر نمی گردد.

در ادامه علیرضا شجاعی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وظایف شوراهای برنامه ریزی و توسعه استان ها، اظهار کرد: اصلی ترین وظایف این شورا برطرف ناهماهنگی و همگرایی در تصمیمات استانی با تصمیات ملی است، همچنین توزیع منابع و اعتبارات استانی از ردیف های مختلف بین دستگاه های اجرایی توسط این شورا انجام می گردد.

وی ادامه داد: بودجه سال 1400 باید تا آذرماه به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد، بنابراین سازمان برنامه و بودجه کشور در حال جمع آوری اطلاعات از استان ها است تا این اطلاعات استانی نیز در لایحه بودجه انتقال داده گردد، اطلاعات اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه ای با همکاری دستگاه هایی اجرایی در این جلسه مطرح می گردد.

شجاعی گفت: چهار کارگره مالی، اشتغال و سرمایه گذاری، کارگروه زیربنایی و آمایش سرزمین، کارگروه اجتماعی، زنان و خانواده و کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری در ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان فعالیت می نمایند و مصوبات این کارگروه ها توسط اعضای شورا به تصویب می رسد و نمایندگان ناظر مجلس نیز در این شورا باید حضور داشته باشند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: فلسفه وجودی شورای برنامه ریزی و توسعه بر عهده داشتن جریان توسعه در استان ها است و نقش نهادهای منطقه ای در تصمیات توسعه ای با وجود این شورا تقویت می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1249

به "13 پروژه سرمایه گذاری در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 پروژه سرمایه گذاری در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید