گردشگران بهترین مبلغ برای معرفی ظرفیت های گرگان هستند

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران، یاسر قندهاری عصر چهارشنبه در ملاقات با دختران فعال در عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ضمن تاکید بر گستردگی فعالیت های حوزه میراث، گفت: میراث تاریخی شناسنامه دوم ما است و باید همگی برای حفاظت از آن کوشش کنیم.

گردشگران بهترین مبلغ برای معرفی ظرفیت های گرگان هستند

اگر علاقمند به سفر با بهترین بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی دختران زیادی در زمینه های ترویج، تدریس و فراوری صنایع دستی فعالیت دارند و یکی از ظرفیت های خوب استان برای توسعه بخش گردشگری به شمار می رود.

قندهاری، صنایع دستی را میراثی ماندگار و خاطره انگیز برای گردشگران دانست و گفت: در این حوزه فراوریات ارزشمندی داریم که باید در اختیار گردشگران قرار بگیرد.

وی بیان نمود: مسافران بهترین مبلغان گردشگری برای استان ما هستند و باید کوشش کنیم تا به صورت عالی بتوانیم ظرفیت های استان را در هر سه حوزه به گردشگران معرفی کنیم.

وی میراث فرهنگی و صنایع دستی را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و اضافه کرد: هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی باید کوشش نمایند این حوزه ها ارتقا پیدا کند.

رییس میراث فرهنگی شهرستان گرگان در ادامه، معرفی کامل ظرفیت های گرگان را عاملی برای ماندگاری مسافر دانست و اضافه کرد: اگر خدمات خوب به گردشگران بدهیم و آن ها را به مراکز درستی هدایت کنیم قطعا در ذهن آنان می ماند.

وی اظهار کرد: یکی از مسائل ما این است که خود مردم گرگان، ظرفیت های شهرستان را به خوبی نمی شناسند و به همین دلیل نمی توانند آن را به خوبی برای گردشگران معرفی نمایند.

وی جاجیم زیارت و گرگان را از صنایع دستی نامدار منطقه بر شمرد و اضافه کرد: در استان فراوریات بسیار دیگری مانند سفال و چرم داریم که صنایع دستی خود منطقه نیستند ولی آثار کیفی خوبی در استان دارند و می توانند به گردشگری منطقه یاری نمایند.

قندهاری از آمادگی میراث فرهنگی برای واگذاری خانه های تاریخی به بخش خصوصی خبرداد و اضافه کرد: با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در نظر داریم مکان های گردشگری گرگان را در بیلبوردهای شهری معرفی کنیم.

وی همچنین از برپایی آتلیه هنرمندان صنایع دستی شهرستان خبرداد و گفت: در فضایی که در اداره میراث فرهنگی گرگان در نظر گرفته شده، ماهیانه سه هنرمندان به صورت رایگان آثار خود را در معرض نمایش قرار می دهند.

در خاتمه این نشست، بازدیدی از کارگاه های صنایع دستی شهرستان گرگان انجام شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 608

به "گردشگران بهترین مبلغ برای معرفی ظرفیت های گرگان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران بهترین مبلغ برای معرفی ظرفیت های گرگان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید