گراهام: تصمیم خروج از افغانستان بزرگترین اشتباه بایدن و فاجعه است

به گزارش پسرک کامپیوتری، ایسنا نوشت:لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی تصمیم جو بایدن برای تکمیل فرایند خروج همه سربازان این کشور از افغانستان تا 31 اوت را یک فاجعه در حال شکل گیری توصیف کرد.

گراهام: تصمیم خروج از افغانستان بزرگترین اشتباه بایدن و فاجعه است

به گزارش پایگاه هیل، لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی در چند توئیت نوشت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نسبت به جنگ با تروریسم مرتبا غلط عمل نموده است و افزود که تصمیم او درباره افغانستان به اسم بزرگترین اشتباه او تا به اینجا ثابت خواهد شد.

گراهام اظهار کرد: ممکن است بایدن یک ضرب الاجل را برای سرانجام دادن به جنگ با القاعده و داعش در افغانستان معین نموده باشد. متاسفانه از نظر ما، القاعده و داعش وقتی مساله حمله به منافع آمریکا باشد، ضرب الاجلی ندارند.

بایدن روز پنجشنبه تاریخ 31 اوت را تایید و اسم کرد که همه سربازان آمریکایی تا آن تاریخ و قبل از ضرب الاجل اولیه 11 سپتامبر خارج خواهند شد. خیر این خروج در حالی مطرح شده که نگرانی ها در مورد تصرف شدن کابل به دست طالبان با خروج آمریکا از افغانستان در پی پیروزی های اخیر این گروه شبه نظامی در این کشور بالا گرفته است.

گراهام در ادامه با انتقاد از تصمیم بایدن اسم کرد، این تصمیم برخلاف توصیه های نظامی عاقلانه اتخاذ شده و آن را با زمانی که دولت اوباما تصمیم به خارج شدن از عراق گرفت مقایسه کرد. او در ادامه گفت، واضح است که بایدن هیچ درسی از فضاحت خروج از عراق یاد نگرفته است.

گراهام ادامه داد: رئیس جمهور بایدن نمی فهمد شرایط در افغانستان دارد به سمت ظهور مجدد القاعده و داعش که مستقیما همپیمانان ما و سرزمین آمریکا را تهدید خواهند کرد، به پیش می رود.

او گفت: برای یک آشوب عمده همچنان که این تصمیم رئیس جمهور بایدن یک فاجعه در حال شکل گیری است، آماده شوید.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1668

به "گراهام: تصمیم خروج از افغانستان بزرگترین اشتباه بایدن و فاجعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گراهام: تصمیم خروج از افغانستان بزرگترین اشتباه بایدن و فاجعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید