کارشناسان بین المللی: به سوء استفاده از زمین خاتمه دهید

به گزارش پسرک کامپیوتری، کارشناسان اقلیمی در یک مطلب تازه با آنالیز آسیب هایی که انسان به محیط زیست و حیات وحش می زند تاکید کردند: به سوء استفاده از زمین سرانجام دهید.

کارشناسان بین المللی: به سوء استفاده از زمین خاتمه دهید

به گزارش ایسنا، دانشمندان و کارشناسان بین المللی در این آنالیز ها آسیب های وارد شده به مناطق خشکی زمین را به شدت محکوم کردند.

به گفته آنها، بشر بیابان ها را گسترش می دهد، موجب فرسایش خاک می گردد، جنگل ها را از بین می برد و حیات وحش را نابود می نماید و در این فرآیند، زمین و مناطق خشکی که دارایی بشر برای مقابله با تغییرات اقلیمی هستند به منبع اصلی فراوری کربن تبدیل می گردد.

این کارشناسان تاکید کردند که ضروری است سوء استفاده از زمین سرانجام پیدا کند تا بتوان با پیامدهای فاجعه بار گرمای هوا مقابله کرد.

زمین های کشت نشده ای که با پوشش های گیاهی پوشانده شده اند در واقع بشر را از گرمای بیش از حد محافظت می نمایند زیرا گیاهان، گاز کربن دی اکسید را از هوا جذب نموده و به خاک برمی گردانند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، برآوردها نشان می دهد بین یک چهارم و یک سوم از تمامی گازهای گلخانه ای فراوری شده از نحوه استفاده از مناطق خشکی ناشی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 185

به "کارشناسان بین المللی: به سوء استفاده از زمین خاتمه دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسان بین المللی: به سوء استفاده از زمین خاتمه دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید