کابل و پکن پیمان همکاری های نظامی امضا کردند

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران: وزیر کشور افغانستان با بازگشت از چین به کابل از امضای پیمان همکاری های نظامی و امنیتی میان دو کشور برای افزایش توان عملیاتی و اطلاعاتی نیروهای افغان اطلاع داد.

کابل و پکن پیمان همکاری های نظامی امضا کردند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نورالحق علومی وزیر کشور افغانستان بیان کرد: افغانستان و چین پیمان همکاری های نظامی را برای گسترش روابط کابل - پکن و برقراری صلح و ثبات در منطقه امضا کردند.

علومی پس از بازگشت از چین در کابل گفت: کشور چین در زمینه تجهیزات و تسلیحات نظامی دارای تکنولوژی قابل قبولی است و بر همین اساس پکن با امضای تفاهمنامه ای متعهد شده تا در حوزه تقویت نیروهای مرزی افغان، مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر با دولت کابل همکاری کند.

وی گفت: با امضای این پیمان، نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان مجهز به تجهیزات و ادوات پیشرفته نظامی و اطلاعاتی خواهند شد تا بتوانند در عملیات های خود از عملکرد بهتری برخوردار باشند.

نورالحق علومی وزیر کشور افغانستان در حالی از امضای پیمان همکاری های نظامی و امنیتی میان کابل و پکن خبر می دهد که چین مدتیست در صدد گسترش روابط با افغانستان و تداوم همکاری های خود با این کشور است.

کارشناسان بر این باورند که ناامنی های افغانستان خصوصا در مناطق شمالی این کشور سبب شده تا توجه چین برای همکاری های نظامی و تسلیحاتی به افغانستان جلب گردد.

آن ها می گویند که حکومت چین به دنبال حفظ بازار خود در افغانستان می باشد و به همین دلیل پکن سعی می نماید تا این کشور که یکی از بازارهای مصرف تولیدات و محصولات چینی است را حفظ کند.

همچنین محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در سفر چهار روزه ای که آبان ماه سال گذشته به چین داشت، چهار توافقنامه همکاری های درازمدت را با دولت پکن به امضا رسانید.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 521

به "کابل و پکن پیمان همکاری های نظامی امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابل و پکن پیمان همکاری های نظامی امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید