پیشنهاد روسیه برای تشکیل اوپک غلات

به گزارش پسرک کامپیوتری، معاون نخست وزیر روسیه پیشنهاد تشکیل سازمان کشور های صادر کننده غلات شبیه اوپک را با هدف تضمین ثبات، بازار و حل مشکل گرسنگی جهانی مطرح کرده است.

پیشنهاد روسیه برای تشکیل اوپک غلات

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، الکسی گوردیف، معاون نخست وزیر روسیه، پیشنهاد کرده است، برای حل مشکل گرسنگی در جهان سازمان کشور های صادر کننده غلات سازمانی شبیه به اوپک نفتی، تشکیل شود.

به گزارش راشاتودی، بنا به بیانیه گوردیف پیشنهاد تشکیل سازمان کشور های صادر کننده غلات همانند اوپک با هدف تضمین ثبات در بازار غلات جهان، ایجاد هماهنگی بیشتر در حوزه قیمت گذاری و حل مشکل گرسنگی در جهان مطرح شده است.

این پیشنهاد در دیدار گوردیف با جولیا کلوکنر وزیر غذا و کشاورزی آلمان مطرح شده است.

وزرای روسیه و آلمان در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی غذا و نوشیدنی در کلن آلمان با یکدیگر دیدار کرده اند.

بنا به گفته معاون نخست وزیر روسیه، کشور های صادر کننده غلات می تواند شامل روسیه، اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، آرژانتین و دیگر کشور ها باشد.

گوردیف پیشنهاد کرده است که کشور های صادر کننده غلات در جهان در طول برگزاری نمایشگاه هسته سبز در برلین در این زمینه با یکدیگر گفتگو کنند.

طی 5 سال گذشته تولید محصول کشاورزی روسیه 20 درصد افزایش یافت

پیش بینی می شود تولید غلات در این کشور طی سال جاری با 5 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 118 میلیون تن برسد که 78 میلیون تن آن مربوط به برداشت گندم است.

روسیه توانسته است طی سال های گذشته نیمی از بازار گندم جهان را به دست گرفته و به بزرگترین صادر کننده غلات در جهان تبدیل شود.

از دهه 2000 میلادی تاکنون سهم روسیه از بازار جهانی گندم 4 برابر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 379

به "پیشنهاد روسیه برای تشکیل اوپک غلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد روسیه برای تشکیل اوپک غلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید