پنتاگون: چین به دنبال به چالش کشیدن تسلط هوایی آمریکاست

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران: معاون وزیر دفاع آمریکا تاکید نمود که چین کوشش های خود را برای به چالش کشیدن فزونی نظامی آمریکا در هوا و فضا تقویت کرده و پنتاگون را مجبور کرده است تا به دنبال فناوری های جدید و سامانه های پیشرفته برای حفط فزونی خود باشد.

پنتاگون: چین به دنبال به چالش کشیدن تسلط هوایی آمریکاست

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، روبرت ورک معاون وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در سخنانی در جمع کارشناسان هوا فضا توضیح داد که چین به سرعت در حال کاهش شکاف های تکنولوژیکی است و هواپیماهای رادار گریز را فراوری نموده و در حال دستیابی به هواپیماهای پیشرفته شناسایی و موشک های پیشرفته و پیچیده و تجهیزات جنگ الکترونیک است.

وی ضمن ابراز امیدواری در مورد ایجاد روابط سازنده بین آمریکا و چین، گفت: پنتاگون نمی تواند نسبت به زمینه های رقابتی در روابط با چین بی تفاوت باشد به خصوص اینکه چین در زمینه های قابلیت های نظامی به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است.

خبرگزاری شینهوا روز دوشنبه به نقل از ژو کی لیانگ معاون کمیسیون مرکزی ارتش چین خاطرنشان کرد که چین باید به نوآوری های نظامی بیشتری دست یابد.

اظهارات معاون وزیر دفاع آمریکا در شرایطی است که صدها مقام چینی برای شرکت در گفتگوهای مالی و راهبردی چین و آمریکا به واشنگتن سفر نموده اند. این مذاکرات 3 روزه با هدف گسترش همکاری ها و کوشش برای حل و فصل اختلافات موجود در روابط واشنگتن و پکن خواهد بود.

قرار است مذاکرات در مورد گسترش همکاری های هوایی و دریایی چین و آمریکا پیش از سفر ماه سپتامبر ژی جین پینگ رئیس جمهور چین به واشنگتن، ادامه یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 525

به "پنتاگون: چین به دنبال به چالش کشیدن تسلط هوایی آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: چین به دنبال به چالش کشیدن تسلط هوایی آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید