پامپئو: تهدیدات چین برای غرب از جنگ سرد جدی تر است

به گزارش پسرک کامپیوتری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که تهدیدات چین علیه غرب بسیار فراتر از تهدیدات شوروی در دوران جنگ سرد است.

پامپئو: تهدیدات چین برای غرب از جنگ سرد جدی تر است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت، مقابله با تهدیدات چین برای آمریکا از شوروی دوران جنگ سرد دشوارتر است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، پامپئو با حضور در مجلس سنای جمهوری چک گفت: آنچه در حال وقوع است جنگ سرد 2 نیست. چالش مقاومت در برابر حزب کمونیست چین بسیار دشوارتر است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: حزب کمونیست چین از راه هایی در اقتصاد های ما، امور سیاسی ما و جوامع ما رسوخ نموده است که اتحاد شوروی هرگز نمی توانست.

وی اضافه کرد ممکن است بعضی ملت های اروپایی دیرتر درخصوص این تهدیدات هوشیار شوند، اما در حال حاضر اوضاع مثبت است.

پامپئو مدعی شد: [در آمریکا هم]مانند اروپا ورق برگشته است. غرب در حال رسیدن به پیروزی است، نگذارید کسی با شما درباره افول غرب حرفی بزند.

آمریکا و جمهوری چک چندی پیش اعلامیه ای مشترکی درخصوص امنیت نسل پنجم اینترنت به امضا رساندند، اما تصمیمی قطعی برای عدم استفاده از تکنولوژی شرکت چینی هوآوی گرفته نشد.

پامپئو روز سه شنبه در بدو ورود به جمهوری چک، مدعی شد اقتدارگرایی روسیه، چین و ایران، آزادی های مختلف در سرتاسر دنیا را تهدید می نمایند. وی میخواهد در این دور از سفر به کشور های اروپای شرقی، بر میزبان های خود فشار اعمال کند تا با نفوذ چین و روسیه مقابله نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1092

به "پامپئو: تهدیدات چین برای غرب از جنگ سرد جدی تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: تهدیدات چین برای غرب از جنگ سرد جدی تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید