وضعیت قرمز در شهر تاریخی ونیز

به گزارش پسرک کامپیوتری، با وقوع شدیدترین سیل یک دهه اخیر و زیر آب رفتن 75 درصد ونیز، در این شهر تاریخی وضعیت قرمز اعلام شده است.

وضعیت قرمز در شهر تاریخی ونیز

به گزارش خبرنگاران، با بالاآمدن رکوردشکن سطح آب شهر تاریخی و توریستی ونیز بر اثر بارش شدید و توفان و جاری شدن سیل در شمال ایتالیا، بسیاری از مناطق گردشگری شهر بسته شده و از بسیاری از توریست ها خواسته شده مناطق معروف از جمله قسمت تاریخی شهر چون میدان سن مارک را ترک نمایند.

سطح آب در ونیز بیش از 1.5 متر بالا آمده است، اتفاقی که در تاریخ این شهر تنها پنج بار تکرار شده بود و لوکا زایا فرماندار ونیز هشدار داداه سطح آب می تواند به اندازه سیل سال 1966 بالا بیاید که خسارات زیادی در ونیز ایجاد کرد و مرکز تاریخی شهر فلورانس دیگر شهر زیبای ایتالیا را نیز تخریب کرد.

در سال 1966 و با وقوع سیل در ونیز یونسکو یک کمپین بین المللی برای محافظت از این شهر زیبا به راه انداخته شده بود.

همچنین استفاده از وسایل نقلیه آبی نیز در ونیز متوقف شده و تنها اتوبوس های آبی فعالند که صدها نفر از توریست های گیرافتاده را از شهر خارج می نمایند. روزانه حدود 70 هزار گردشگر که از میزان جمعیت ونیز نیز بیشتر است، از این شهر زیبا دیدن می نمایند که در سال های اخیر صدمات زیادی را به ونیز که در فهرست میراث دنیای سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده، وارد نموده اند که این امر چندین بار به برگزاری تظاهرات هایی ضد حضور گردشگران و قایق های بزرگ تفریحی در شهر از سوی ساکنان بومی انجامیده است.

لرزش حاصل از تردد کشتی های تاریخی تا کنون بیشترین صدمه را به میدان مشهور سن مارک و کلیسای زیبای سن مارکو ونیز، جاذبه نخست گردشگری این شهر وارد نموده است.

گردشگران این شهر تاریخی را که سالانه میزبان حدود 20 میلیون گردشگر است، یکی از زیباترین شهرهای دنیا دانسته و به دلیل داشتن بناهای تاریخی ارزشمند به ونیز لقب موزه ای در فضای باز را داده اند.

شهر ونیز در سال 1987 در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 8

به "وضعیت قرمز در شهر تاریخی ونیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت قرمز در شهر تاریخی ونیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید