واکنش پوند به استعفای نخست وزیر انگلیس

به گزارش پسرک کامپیوتری، ارزش پوند پس از استعفای نخست وزیر محافظه کار انگلیس، در برابر سایر ارزها تقویت شد.

واکنش پوند به استعفای نخست وزیر انگلیس

ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: پس از آن که مجلس انگلیس با برنامه های پیشنهادی دولت انگلیس برای چگونگی خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کرد، ترزا می، نخست وزیر محافظه کار این کشور از سمتش استعفا داد. انتشار این خبر باعث شد تا پول ملی انگلیس که در روزهای اخیر زیر فشار زیادی قرار گرفته بود دست به پیشروی در برابر همتایان خود بزند.

فواد رزاق زاده، کارشناس بازار فارکس گفت: ارزش پوند با این خبر تقویت شد اما این روند با سرعت زیاد به سمت صعود بیشتر نخواهد بود. بخش زیادی از راستا بعدی پوند بستگی به این دارد که چه کسی نخست وزیر خواهد شد.

در حال حاضر از بوریس جانسون، شهردار پیشین لندن و وزیر خارجه اسبق این کشور به عنوان اصلی ترین گزینه جانشینی می یاد می گردد که با توجه به طرفداری سرسختانه وی از خروج از اتحادیه اروپا، پیش بینی می گردد نخست وزیری وی باعث نوسانات بیشتری در پوند گردد.

بوریس جانسون پیش تر گفته بود: ما اتحادیه اروپا را روز سی و یکم اکتبر سال جاری ترک خواهیم کرد، چه با توافق و چه بدون توافق. بهترین راه برای رسیدن به یک توافق خوب این است که خود را آماده مواجهه با وضعیت بدون توافق کنید.

به دنبال انتشار خبر استعفای نخست وزیر، هر پوند از 1.2657 دلار به 1.2710 دلار تقویت شد. هم چنین هر پوند به 1.1345 یورو، 1.2735 فرانک سوئیس و 138.9494 ین ژاپن رسید.

مؤسسه رتبه بندی مودی در گزارشی با اشاره به استعفای می پیش بینی نموده است فضای نامطمئن کنونی بر سر اقتصاد انگلیس تشدید گردد و شانس خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش یابد.

در برابر سایر ارزهای مهم، هر پوند به ازای 88.1983 روپیه هند، 1.8357 دلار استرالیا، 1.7083 دلار کانادا، 1.7483 دلار سنگاپور و 8.7712 یوان چین مبادله شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 143

به "واکنش پوند به استعفای نخست وزیر انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پوند به استعفای نخست وزیر انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید