واکنش رئیس جمهور آذربایجان به مواضع ایران درباره جنگ قره باغ

به گزارش پسرک کامپیوتری، الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان گفت: موضع گیری جموری اسلامی ایران در مناقشه قره باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان عادلانه است.

واکنش رئیس جمهور آذربایجان به مواضع ایران درباره جنگ قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

علی اف به تازگی در تبادل نظر با شبکه تلویزیونی سی ان ان ترک ترکیه در پاسخ به پرسشی گفت: مقام های رسمی جمهوری اسلامی ایران بر حقوق جمهوری آذربایجان تاکید دارند.

رییس جمهوری آذربایجان اضافه کرد: مقام های ایران در بیانیه های اخیر خود در رابطه با این مناقشه گفتند که باید تمامیت ارضی کشور ها محترم و آوارگان جنگی به خانه و کاشانه خود برگردند که آن نیز موضع عادلانه است.

بامداد ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرز های مشترک دو کشور از سرگرفته شد.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیرو های جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود.

در سال 1994 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، بعضی دولت های اروپایی و منطقه برای خاتمه دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و پایان با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1129

به "واکنش رئیس جمهور آذربایجان به مواضع ایران درباره جنگ قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس جمهور آذربایجان به مواضع ایران درباره جنگ قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید