واکنش آمریکا به رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین

به گزارش پسرک کامپیوتری، وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه به برگزاری رزمایش سه جانبه میان ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند واکنش نشان داد.

واکنش آمریکا به رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، سیان رابرتسون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که واشنگتن رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند را زیر نظر دارد و با متحدان در راستای اطمینان از آزادی دریانوردی همکاری خواهد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، وی در ادامه گفت: ما از برگزاری رزمایش چندجانبه میان ایران، چین و روسیه در دریای عربی آگاه هستیم. ما آن را زیر نظر داریم و به همکاری با شرکا و متحدان ادامه خواهیم داد تا از آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت در آبراه های بین المللی اطمینان حاصل گردد.

بر اساس گزارش ها، نیروی دریایی روسیه با سه فروند شناور شامل یک فروند ناوچه کلاس Neustrashimyy با نام Yaroslav Mudry، یک فروند یدک کش با نام Yevgeniy Khorov و یک فروند تانکر سوخت رسان با نام Yelnya در این رزمایش سه جانبه شرکت خواهد نمود.

سردار سرتیپ ابولفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران روز چهارشنبه درباره اهمیت برگزاری این رزمایش گفت: اقیانوس هند و دریای عمان از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می شوند و کشورهای بسیاری در این مناطق تردد می نمایند به همین جهت برقراری امنیت در این منطقه مهم و حیاتی است. مقابله با تروریسم و دزدی دریایی از دیگر اهداف این رزمایش است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 495

به "واکنش آمریکا به رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا به رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید