هشدار کمیسیون اروپا درباره عواقب وخیم مالی کنترل های مرزی برای مقابله با کرونا

به گزارش پسرک کامپیوتری، رئیس کمیسیون اروپایی با تاکید بر لزوم حفظ سلامت انسان ها در دوران شیوع کرونا در عین حال درباره عواقب وخیم کنترل های شدید مرزی بین کشورهای اروپایی و سست شدن معاهده شنگن هشدار داد.

هشدار کمیسیون اروپا درباره عواقب وخیم مالی کنترل های مرزی برای مقابله با کرونا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی در مصاحبه با سایت رایو آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه اروپا از کرونا شکست خواهد خورد گفت: ما با تمام توان و همه آنچه که اروپا از نظر امکانات بخصوص در دو زمینه بهداشت و اقتصاد در اختیار دارد برای مقابله با این بحران کار می کنیم.

وی با اشاره به عواقب مالی شیوع ویروس کرونا همچنین گفت: ما برای مبارزه با این ویروس باید زندگی عمومی را تا حد ممکن محدود کنیم. اما این مسئله طبیعتا آسیب گسترده ای به اقتصاد ما وارد می نماید.

رئیس کمیسیون اروپایی در ادامه از به کار گیری تمان توان اروپا برای ادامه فرایند اقتصاد و در عین حال محافظت از سلامت مردم در این اوضاع سخن گفت.

فون در لاین همچنین ویروس کرونا را یک شوک خارجی برای اقتصاد دانست.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره عواقب بستن افراطی مرزهای اروپایی برای جلوگیری از شیوع کرونا و عواقب جدی آن برای بخش های مالی هشدار داده و گفت: ما حالا مشترکا از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا برای جلوگیری از شیوع کرونا حمایت می کنیم تا به این ترتیب افرادی که احتمالا مبتلا به کرونا هستند به این اتحادیه نیایند، اما در درون این اتحادیه باید جریان تبادل کالاها ادامه یابد.

فون در لاین در بخش دیگری از این مصاحبه درباره فرایند مذاکرات پسا بگزیت با توجه به شیوع ویروس کرونا و ابتلای میشل بارنیر، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا گفت: مذاکرات ادامه خواهد یافت. میشل بارنیر علامت خاصی ندارد و در خانه است. ما اقدامات قرنطینه ای معمول را در پیش می گیریم. این فرایند برای تیم او هم در پیش گرفته می گردد. اما ما همه حالا با ویدئو کنفرانس کار می کنیم.

وی از ارتباط از راه دور هر روز خود با کمیسرهای اروپایی سخن گفت.

فون در لاین درباره این مسئله که آیا جانسون در این اوضاع دوران گذار پسا برگزیت را تمدید خواهد نمود گفت: دولت بوریس جانسون خود باید در این باره تصمیم گیری کند. ما در اینجا موقعیت قوی تری داریم. ما یک بازار داخلی عظیم داریم و این به نفع انگلیس است که بتواند در این بازار داخلی مشارکت کند. ما قواعد مشخصی داریم.

وی اضافه نمود: ما آماده برای مذاکرات هستیم و این مسئله مهم است. اما این دولت انگلیس است که باید در این باره تصمیم گیری کند.

گسترش ویروس کرونا باعث شده که بعضی کشورهای منطقه شنگن فرایند کنترل های سختگیرانه در مرزها را در پیش گیرند. این امر به صف های طولانی تردد کالا از جمله در مرزهای بین لهستان و آلمان منجر شده است.

فون در لاین در این باره ابراز نگرانی نموده و گفت: بخصوص ترافیک ایجاد شده در این شرایط در حمل و نقل کالا منجر به این می گردد که مواد غذایی، دارو و سایر کالاهای کمکی خیلی دیر به مقصد برسد.

رئیس حزب سبز آلمان هم درباره نابودی توافق شنگن هشدار داده و گفت: شنگن زندگی همه ما را بهتر نموده است. سفرهای آزادانه، رفتار آزادانه و تردد آزادانه جزو قدرت اروپا محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 830

به "هشدار کمیسیون اروپا درباره عواقب وخیم مالی کنترل های مرزی برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کمیسیون اروپا درباره عواقب وخیم مالی کنترل های مرزی برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید