هشدار سازمان جهانی بهداشت: کرونا در سرتاسر یمن منتشر خواهد شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که محتمل است کرونا در سراسر جامعه یمن منتشر گردد.

هشدار سازمان جهانی بهداشت: کرونا در سرتاسر یمن منتشر خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه شب پیش بینی کرد که بیماری کووید 19 در سرتاسر یمن شیوع پیدا کند.

این سازمان در گزارشی اعلام نمود که معتقد است ویروس کرونا در سطح وسیعی از گستره جامعه یمن شیوع و شمار زیادی از مردم این کشور را مبتلا کند.

سازمان جهانی بهداشت پیشتر در مورد کشورهای فقیر و ناتوانی آن ها در مقابله با شیوع کرونا هشدار داده و گفته بود این مسئله می تواند فاجعه بیافریند.

دیروز دولت نجات ملی یمن (مستقر در شهر صنعاء) اعلام نمود که اولین مورد کرونا در این شهر را ثبت نموده است. ثبت این مورد دقیقا بعد از گذشت یک ماه بعد از ثبت اولین مورد ابتلا به کرونا در جنوب شرقی یمن اجرا شده است. امروز چهارشنبه نیز در استان لحج (جنوب) سه مورد قطعی ابتلا ثبت شد.

سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت که شمار مبتلایان به این ویروس به صورت تدریجی در حال کم شدند است ولی ممکن نخواهد بود که به زودی به مرحله قبل از کرونا برگردیم. این سازمان از همه کشورها خواست به هرگونه اقدامی که به شیوع کرونا یاری می نماید، خاتمه دهند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت که در حال گفت وگو با چین برای اعزام تیمی درخصوص کرونا به این کشور اطلاع داد.

ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت را به تبانی با چین متهم نموده و در همان حین، می گیود که پکن در مورد اطلاعات مربوط به این ویروس پنهانکاری نموده است؛ دولت چین قویاً این گونه اتهامات را رد نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 949

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت: کرونا در سرتاسر یمن منتشر خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت: کرونا در سرتاسر یمن منتشر خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید