نگاه ملی و انسانی به محیط زیست فصل مشترک خبرنگاران وسازمان است

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران، اسماعیل مهاجر با حضور در خبرنگاران و در نشستی با حضور مدیرکل، معاون و سردبیر اداره کل استان ها و همچنین مدیر روابط عمومی خبرنگاران با بیان این که این خبرگزاری غیرجانبدارانه به موضوعات می پردازد، گفت: نقطه قوت و تاثیرگذار خبرنگاران، گزارش های موضوعی این رسانه است.

نگاه ملی و انسانی به محیط زیست فصل مشترک خبرنگاران وسازمان است

وی پرداختن به اصل موضوع بدون در نظر دریافت جناح بندی های سیاسی را اصل مهمی دانست که یک رسانه باید به آن توجه کند.

مهاجر ادامه داد: همه رسانه ها روینمودهای سیاسی خاص خود را دارند و این موضوع طبیعی است، اما نباید این رویکرد سیاسی باعث جهت گیری مطالب و دور شدن از اصل موضوع گردد.

وی یکی از مسائل محیط زیست کشور را نگاه لوکس موجود در گذشته نسبت به این حوزه دانست و با بیان این که در کشور تا بحرانی ایجاد نگردد به دنبال راه حل نمی رویم، اضافه نمود: متاسفانه این نگاه باعث شد خسارت هایی به محیط زیست کشور وارد گردد که غیر قابل جبران هستند.

وی ادامه داد: گلستان استان سرسبزی است که فقر و بیکاری زیر این چتر سبز پنهان شده است.

مدیرکل محیط زیست گلستان، نبود زیرساخت های توسعه ای در بخش های مختلف بخصوص گردشگری را از مسائل جدی استان دانست و اضافه نمود: منابع طبیعی زیادی برای گردشگری در استان وجود دارد که نمی توان از آن ها بهره برداری کرد زیرا زیرساخت پذیرایی از مسافران را ندارند.

وی ادامه داد: بنادر استان هم سال ها مورد بی توجهی قرار گرفته اند و به دلیل لایروبی نشدن قابل بهره برداری نیستند.

مهاجر با بیان این که وسعت جنگل های کشور در سال های گذشته بسیار کاهش یافته است، توضیح داد: هشت هزار کیلومتر در جنگل های کشور جاده های آسفالت و خاکی داریم.

سیاسی کاری به طرح های محیط زیستی آسیب زده است

وی بیان نمود: محیط زیست به دنبال تصویب طرح تنفس 10 ساله جنگل ها بود که متاسفانه این موضوع در مجلس تأیید نشد.

وی سیاسی کاری را از دلایل تصویب نشدن این موضوع دانست و گفت: زمانی که بحث ایجاد جاده جنگل ابر می گردد، 160 نماینده نامه برای احداث این جاده امضا می نمایند در صورتی که چهار جاده رسمی از گلستان به شاهرود وجود دارد و هیچ لزومی برای ایجاد جهت جدید نیست.

مهاجر، با طرح این سوال که مگر شاهرود چه نقطه گردشگری مهمی است که کوشش می کنیم جهتهای جدید برای آن احداث کنیم؟، ادامه داد: اگر اتوبان هشت بانده هم در این جهت احداث گردد تردد زیادی در جهت نخواهیم داشت.

وی درخت سرخدار را از گونه های نادر محیط زیستی گلستان دانست و گفت: این درخت فسیل زنده کشور است که عصاره آن خواص دارویی دارد و آن را به کشورهای دیگر قاچاق می نمایند.

سم های شیمیایی ریشه بسیاری از بیماری هاست

وی خواهان توجه به بحث جنگل ها، پسماند و همچنین آلودگی کود و سم های شیمیایی شد و بیان نمود: سم های شیمیایی ریشه بسیاری از بیماری ها به خصوص سرطان است و به همین دلیل گلستان در کشور بیشترین آمار سرطان مری و معده را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل محیط زیست گلستان، از کوشش های خبرنگاران در حوزه محیط زیست قدردانی کرد و گفت: این رسانه توانسته به خوبی موضوعات محیط زیستی کشور را رصد کند و به آنالیز و انعکاس آن ها بپردازد.

سیدنوید برکچیان، مدیرکل اخبار استانی خبرنگاران نیز در این نشست، با بیان این که خبرنگاران در کنار سایر رسانه ها ظرفیتی برای اطلاع رسانی دارد، گفت: سعی داریم از توانایی این رسانه و با هم افزایی در استان ها، اتفاقات خوب در حوزه های مختلف به خصوص محیط زیست رقم بزنیم.

وی اضافه نمود: خبرنگاران علی رغم تغییرات سیاسی که طی سال های گذشته در کشور انجام شد، رویه ثابتی را حفظ نموده و همیشه از نظر وجاهت خبری مورد تأیید حوزه های مختلف بوده است.

نقطه قوت استان های خبرنگاران گزارش های موضوعی است

وی با بیان این که هنرمندان و فعالان فرهنگی و اجتماعی همیشه توجه ویژه ای به خبرنگاران داشته اند، توضیح داد: شرایط استان های خبرنگاران خوب است و نقطه قوت نیز بخش گزارش هاست.

برکچیان ادامه داد: علی رغم تاثیرگذاری زیاد، خبرنگاران از نظر بودجه اختلاف معنا داری با سایر رسانه ها دارد.

وی در ادامه به اهمیت نقش استان ها در خبرگزاری ها اشاره نمود و گفت: ضریب نفوذ تولیدات استانی بسیار بیشتر از تولیدات کشوری است.

مدیرکل استان های خبرنگاران گفت: در کل کشور حدود 200 خبرنگار در 160 شهرستان برای خبرنگاران فعالیت می نمایند.

وی در ادامه به برگزاری یازدهمین جشنواره مهر استان هادر استان گلستان اشاره نمود و اضافه نمود: هدف از این جشنواره این است که دستاوردهای مختلفی را برای استان ها و کشور داشته باشیم.

در ادامه این نشست، محمد عکاف، سردبیر اداره کل اخبار استانی خبرنگاران به سفر خود به استان گلستان اشاره نمود و گفت: علی رغم حضور مسافران زیاد در گلستان، این استان نتوانسته از ظرفیت گردشگری خود بهره لازم را برای توسعه ببرد.

وی با بیان این که خبرنگاران به دنبال تاثیر گذاری بیشتر در استان هاست، گفت: کوشش می کنیم با 2 نشست مهمی که با عنوان ضرورت های ملی محیط زیست در نگاه اهالی رسانه و مدیرت و بحران آب در خلال جشنواره استان گلستان برگزار می کنیم، اولویت های محیط زیستی کشور را تبیین کنیم و بتوانیم در حوزه محیط زیست بخصوص بخش فرهنگسازی بیشتر تاثیرگذار باشیم.

لازم به ذکر است مهاجر در این بازدید از بخش های اجتماعی، سرویس عکس، سیاسی، استان ها و مجله مهر خبرگزاری دیدن کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 717

به "نگاه ملی و انسانی به محیط زیست فصل مشترک خبرنگاران وسازمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه ملی و انسانی به محیط زیست فصل مشترک خبرنگاران وسازمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید