نوروز در تقویم ونکوور جای گرفت

به گزارش پسرک کامپیوتری، نوروز به تقویم ونکوور اضافه شد

بر اساس گزارش رسانه همیاری، چهارشنبه مورخ 30 ژانویه 2019 شورای شهر ونکوور پس از ساعت ها آنالیز طرح ها و پروژه ها، در نهایت با طرح پیشنهادی جین سوانسون، یکی از اعضای شورای شهر ونکوور، مبنی بر اضافه کردن نوروز به تقویم ونکوور موافقت کرد.

نوروز در تقویم ونکوور جای گرفت

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

افراد بسیاری از میان ایرانیان ونکوور، سخنانی را در راستای شایستگی نوروز برای اضافه شدن به تقویم ونکوور ایراد کردند.

در سال 2009 لایحه ای در مجلس کانادا به تصویب رسید که بر اساس آن نوروز به طور رسمی به تقویم ملی کانادا افزوده شد. در استان بریتیش کلمبیا نیز روز 20 مارس به عنوان روز نوروز مشخص شد.

در بخشی از طرح پیشنهادی جین سوانسون آمده است: نوروز مناسبتی است که افراد با پیشینه ها و فرهنگ های مختلف را به طبیعت پیوند می زند و ونکوور نیز به تنوع طبیعت و ارتباطش با آن افتخار می نماید. ایران جز 10 کشوری است که مهاجران از آن به ونکوور می آیند و زبان فارسی نیز در بین 10 زبان غیر رسمی متداول در ونکوور است. بنابراین پیشنهاد می گردد که شورا این موارد را به تصویب برساند: شهر ونکوور نوروز را به تقویم مناسبت های خود اضافه کند. با جامعه فارسی زبان ارتباط برقرار کند و برای برپایی این جشن در روز 20 مارس به همراهی شهردار و اعضای شورای شهر، همکاری و مشارکت داشته باشد.

در این جلسه 8 نفر به نام های امیر باجه کیان، لیا فلاح، سویل باغبان کریمی، مریم خضرزاده، رز اسلامی، نسیم پیک آزادی، طاها وسطاکلایی و سارا سقایی سخنرانی کردند.

برای آشنایی با برگزاری نوروز در کانادا به قسمت نوروز در کانادا مراجعه کنید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 818

به "نوروز در تقویم ونکوور جای گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروز در تقویم ونکوور جای گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید