نقش کلیدی نخبگان در تصمیم گیری های کشور

به گزارش پسرک کامپیوتری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نقش نخبگان در تصمیم گیری ها و نقش آ فرینی در کشور کلیدی، اساسی و تاثیرگذار است.

نقش کلیدی نخبگان در تصمیم گیری های کشور

حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری در خصوص صندلی نخبگان و دانشگاهیان در تصمیم گیری ها برای حل مسائل کشور، گفت: نقش نخبگان در تصمیم گیری ها و نقش آ فرینی در کشور کلیدی، اساسی و تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه نخبگی، تعاریف و موارد متعددی دارد و نخبه می تواند نخبه فکری، سیاسی، فرهنگی، مدیریتی و دینی باشد، گفت: اگر نخبه ای به مسائل اصلی، واقعی و کلیدی جامعه نپردازد و راستای غیر از راستا جامعه و مردم را دنبال کند یا دچار انحراف در نخبگی و تاثیرگذاری گردد یا اینکه در مسائلی که مساله مردم و کشور نیست با تعصب سیاسی نظر دهد یا نوع کار و تاثیرگذاری در جهت وحدت، اقتدار، امنیت و رشد ملی یا تکیه و پایبندی بر مردم نباشد که به نوعی به خارج از کشور وابسته می گردد و اینها مجموعه آسیب هایی است که نخبگان را از راستا پیش رویشان دور نموده و تاثیرگذاری را کاهش می دهد و فاصله این افراد را با مردم کم می نماید و از سوی دیگر فاصله را با منافع ملی افزایش می دهد.

عملکرد خوب نخبگان در نوع حرکت، بصیرت و آسیب شناسی

حاجی بابایی گفت: جامعه باید بداند و دریافت کند که ما در وجدان عمومی جامعه، جامعه مان را در جهان نخبه می دانیم چرا که نخبگان در نوع حرکت ، بصیرت و آسیب شناسی همواره خوب عمل نموده اند و این نشان می دهد که از یک نخبگی و برجستگی سیاسی برخوردار هستیم و مردم دوست دارند با نخبگان رابطه تنگاتنگ داشته باشند.

استقبال جامعه از نخبگان

این نماینده مجلس ادامه داد: جامعه و حاکمیت باید برای نخبگان راه را باز نمایند و نخبگان هم به نوعی تعامل وعمل داشته تا بتوانند تاثیرگذاری و سود خودشان را به جامعه اثبات نموده که جامعه ناگزیر یا دلخواه از آنها استفاده کند.

وی در خصوص ویژگی نخبگان گفت: مهمترین ویژگی نخبگان این است که خیرخواه، کشور دوست و معتقد باشند که اگر این صفات در کسی وجود داشته باشد شرایط ورود خودش به جامعه را مهیا نموده و جامعه هم از او استقبال می نماید به طوری که اگر نخبه ای با جامعه ارتباط نداشته و چشم امید به مردم نداشته باشد قطعا مردم هم از او استقبال و همراهی نخواهند کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 650

به "نقش کلیدی نخبگان در تصمیم گیری های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش کلیدی نخبگان در تصمیم گیری های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید