نشست های کارشناسی اوپک و غیر اوپک در هفته جاری برگزار می شوند

به گزارش پسرک کامپیوتری، کارشناسان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیش از برگزاری نشست مهم هفته آینده وزیران این سازمان نشست های فنی برگزار می نمایند.

نشست های کارشناسی اوپک و غیر اوپک در هفته جاری برگزار می شوند

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) و متحدانش در حال آماده سازی یک هفته ای نشست های فنی هستند تا زمینه ای برای برگزاری نشست وزیران این سازمان در هفته آینده فراهم نمایند. قرار است در نشست وزیران اوپک درباره تمدید کاهش فراوری نفت در سال آینده میلادی به دلیل ضعف تقاضا در پی همه گیری ویروس کرونا گفت وگو گردد.

سه منبع اوپکی اعلام کردند که اعضای هیئت کمیسیون مالی اوپک در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (پنجم و ششم آذرماه) در حالی ملاقات می نمایند که کمیته فنی اوپک و غیراوپک نیز روز آدینه (هفتم آذرماه) نشستی خواهند داشت.

این هیئت سناریوهای احتمالی وزیرانی را که در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده (دهم و یازدهم آذرماه) ملاقات می نمایند، آنالیز می نماید.

همه این نشست ها به دلیل همه گیری ویروس کرونا به وسیله ویدیو کنفرانس برگزار می شوند.

یکی از نمایندگان اوپک در پاسخ به پرسشی درباره سیاست سال آینده این سازمان گفت: محتمل است وزیران کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس با تمدید سطح کنونی فراوری برای سه ماه نخست 2021 موافقت نمایند.

نماینده دیگر اوپک اظهار امیدواری کرد که بازار بتواند نفت بیشتری را در ادامه سال 2021 جذب کند.

وی گفت: هنوز چالش هایی درباره تقاضا وجود دارد، اما امیدوارم واکسن مقابله با کرونا به زودی چشم انداز را تغییر دهد.

بر اساس برنامه ریزی توافق کاهش فراوری اوپک پلاس و به عنوان بخشی از تسهیل مداوم کاهش عرضه در امسال میلادی، قرار است کاهش فراوری کنونی این ائتلاف در ماه ژانویه به مقدار 2 میلیون بشکه در روز - حدود 2 درصد مصرف جهانی نفت - تسهیل گردد.

این در حالی است که با تضعیف تقاضای سوخت به دلیل موج دوم همه گیری ویروس کرونا، اوپک پلاس در حال آنالیز به تأخیر انداختن این افزایش فراوری یا حتی کاهش بیشتر فراوری است.

منابع اوپک پلاس گفتند گزینه مورد حمایت فراورینمایندگان عضو این ائتلاف، تمدید کاهش فراوری روزانه 7 میلیون و 700 هزار بشکه کنونی برای سه تا 6 ماه است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1273

به "نشست های کارشناسی اوپک و غیر اوپک در هفته جاری برگزار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست های کارشناسی اوپک و غیر اوپک در هفته جاری برگزار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید