نشست سه جانبه جمهوری آذربایجان، مسکو و ارمنستان در مسکو شروع شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، نشست سه جانبه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان با میانجی گری روسیه عصر روز آدینه در مسکو شروع شد.

نشست سه جانبه جمهوری آذربایجان، مسکو و ارمنستان در مسکو شروع شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشست سه جانبه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان با میانجی گری روسیه عصر روز آدینه در مسکو شروع شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شب گذشته از دعوت وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان به مسکو برای حل و فصل بحران و کاهش تنش های نظامی در قره باغ خبر داده بود.

کاخ کرملین اخیرا اعلام نموده که حمایت مسکو از ایروان در چارچوب پیمان دست جمعی این کشور با کشور های آسیای مرکزی فقط مختص ارمنستان است و منطقه قره باغ را شامل نمی گردد.

روسیه پیش از این بار ها خواهان آتش بس در قره باغ کوهستانی شده بود. وزارت دفاع ارمنستان اظهار داشت که شهر استپاناکرت یا همان خان کندی، مرکز منطقه قره باغ، از صبح امروز زیر گلوله باران طرف آذربایجانی قرار داشت.

حکومت منطقه قره باغ که ذیل حمایت ارمنستان قرار گرفته است نیز امروز با اعلام آمار جدیدی از تلفات خود گفت 376 خدمه نظامی آن ها طی درگیری ها از تاریخ 27 سپتامبر تا 9 اکتبر، کشته شده اند.

به نوشته رویترز، وزارت دفاع آذربایجان هم می گوید از شب گذشته درگیری ها در خط تماس بین دو طرف در منطقه قره باغ ادامه یافته است.

درگیری های شدید نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی از 13 روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان شروع شده و از دو روز گذشته نیز حملات به داخل شهر ها کشیده شده است.

پیش از این روسیه، فرانسه و دولت ارمنستان از اعزام تروریست های سوری به جمهوری آذربایجان بدست ترکیه خبر داده بودند که این خبر ها البته با تکذیب شدید باکو روبرو شده است. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز مدعی است که تعدادی از ارمنی های سوریه و لبنان و دیگر مناطق دنیا خود را برای جنگ به قره باغ رسانده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1126

به "نشست سه جانبه جمهوری آذربایجان، مسکو و ارمنستان در مسکو شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سه جانبه جمهوری آذربایجان، مسکو و ارمنستان در مسکو شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید