نخستین عضو کابینه ترامپ از مقام خود استعفا داد

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران، یک مقام بلندپایه دولت آمریکا به خبرگزاری سی ان ان گفت که الِین چائو وزیر حمل و نقل در کابینه دونالد ترامپ از سمت خود کناره گیری کرد.

نخستین عضو کابینه ترامپ از مقام خود استعفا داد

بدین ترتیب، الین چائو نخستین عضو کابینه ترامپ است که در واکنش به اعمال تحریک آمیز ترامپ و ترغیب معترضان به یورش به ساختمان کنگره از سمت خود کناره گیری می نماید.

این وزیر مستعفی دولت آمریکا دلیل استعفای خود را نحوه برخورد ترامپ با ناآرامی ها در کنگره عنوان نمود.

انتظار می رود که الین چائو- همسر سناتور میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا- به زودی در پیغامی توئیتری جزئیات بیشتری را پیرامون استعفای خود منتشر کند.

لازم به ذکر است که روز گذشته (چهارشنبه) همزمان با برگزاری نشست گنکره برای تأیید آرای الکترال انتخابات 2020 آمریکا، دونالد ترامپ با ارسال پیغام هایی در توئیتر و فیس بوک حامیان خود را به برگزاری تجمع اعتراضی در برابر کنگره و اعتراض به آنچه که وی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری می خواند، دعوت کرد.

در یورش ناگهانی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به داخل کنگره این کشور چهار تن کشته شدند که به گفته پلیس، تمام کشته شدگان از هواداران دونالد ترامپ بودند. همچنین تا به امروز پلیس آمریکا 52 نفر را در این اعتراضات بازداشت نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1364

به "نخستین عضو کابینه ترامپ از مقام خود استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین عضو کابینه ترامپ از مقام خود استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید