مقام ارشد وزارت خارجه چین برکنار شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران: یک دیپلمات ارشد وزارت خارجه چین به دلیل دست داشتن در پرونده فساد اقتصادی از کار برکنار و تحت بازپرسی قرار گرفته است.

مقام ارشد وزارت خارجه چین برکنار شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین امروز آدینه گفت که یک مقام ارشد وزارت خارجه این کشور که مظنون به فساد مالی است از سمتش برکنار و تحت بازپرسی قضایی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش این نخستین مقام ارشد وزارت خارجه چین است که قربانی مبارزه پکن با مفاسد مالی و مالی شده است.وزارت خارجه چین اضافه نمود: ژانگ کان شنگ دیگر دستیار وزیر خارجه نخواهد بود چرا که به نقض قوانین متهم شده و تحت بازپرسی واقع شده است.

وزارت خارجه چین به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره ننموده است. رسانه های خبری چین نیز نوشتند که ژانگ عالی ترین دستیار در بین 4 دستیار وزیر خارجه چین به شمار می رفته و مسئول بخش پروتکل های وزارت خارجه بوده است. یک روزنامه چینی نیز نوشت که کین گانگ که پیش از این سخنگوی ارشد وزارت خارجه چین بوده ظاهرا برای جایگزینی این مقام برکنار شده در نظر گرفته شده است.

ژی جین پینگ رئیس جمهور چین از دو سال پیش تاکنون مبارزه وسیعی را با مفاسد مالی شروع نموده است. به اعتقاد تحلیلگران مالی فساد مالی مهمترین مسئله ای است که می تواند توانایی حزب کمونیست برای حفظ قدرت سیاسی را به چالش بکشد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 461

به "مقام ارشد وزارت خارجه چین برکنار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ارشد وزارت خارجه چین برکنار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید