مقامات بهداشتی می گویند بیماری ویروسی اسرارآمیز در چین سارس نیست

به گزارش پسرک کامپیوتری، چین روز یکشنبه 15 دی گفت شیوع ذات الریه ویروسی اسرارآمیز در این کشور تابه حال 59 نفر را مبتلا نموده است، مربوط به ویروس سارس نمی گردد که بیش از یک دهه پیش صدها نفر را کشت.

مقامات بهداشتی می گویند بیماری ویروسی اسرارآمیز در چین سارس نیست

با قیمت تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه این عفونت برای نخستین بار هفته گذشته در شهر ووهان در مرکز چین با جمعیت بیش از 11 میلیون نفر ظاهر شد و به شایعات آنلاین درباره ظهور مجدد ویروس بسیار مسری سارس دامن زد.

کمیسیون بهداشتی ووهان خاطرنشان کرد: ما چندین فرضیه را درباره این عفوت رد نموده ایم، ازجمله اینکه این ویروس از ویروس های آنفلوانزا، آنفلوانزای ماکیان، آدنوویروس، ویروس نشانگان حاد شدید تنفسی (سارس) یا ویروس نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) نیست.

پلیس ووهان هفته قبل گفته بود که هفت نفر را به خاطر انتشار یا فوروارد کردن اطلاعات نادرست تأیید نشده روی اینترنت دراین باره مجازات نموده است.

کمیسیون بهداشتی ووهان گفت هفت نفر از 59 بیمار دچار بیماری وخیم هستند، اما هیچ کدام فوت ننموده اند. همه این بیماران در قرنطینه نگهداری می شوند.

این عفونت ویروسی در فاصله 12 تا 29 دسامبر ظاهر شد و بعضی از بیماران در بازار غذاهای دریایی در شهر کار می کردند. این بازار از آن هنگام برای ضدعفونی کردن بسته شده است.

بر اساس بیانیه این کمیسیون هیچ شاهدی از انتقال انسان به انسان این ویروس تابه حال یافت نشده است.

  • سازمان دنیای بهداشت چه می گوید

سازمان دنیای بهداشت هم روز یکشنبه در بیانیه ای دراین باره گفت: رابطه گزارش شده میان شیوع این ویروس و بازار فروش ماهی و حیوانات زنده ممکن است بیانگر ارتباطی با حیوانات باشد.

علائم گزارش شده در بیماران عمدتاً شامل تب بوده است و چند بیمار هم دچار اشکال در تنفس بودند و رادیوگرافی ضایعه هایی مهاجم را در هر دو ریه آن ها نشان داد.

سازمان دنیای بهداشت گفت: علائم گزارش شده در میان بیماران در چندین بیماری تنفسی رایج است و ذات الریه هم بیماری شایعی در فصل زمستان است، و اضافه کرد باید با احتیاط با بروز بیماری در میان جمعی از افراد برخورد کرد. این سازمان گفت که با وضع محدودیت های مسافرتی یا تجاری بر چین به این علت مخالف است.

ویروس سارس در سال 2003 باعث مرگ 349 نفر در سرزمین اصلی چین و 229 نفر در هنگ کنگ شد.

تصور می گردد این ویروس که درنهایت بیش از 8000 نفر را در سراسر دنیا مبتلا کرد، از ایالت گوانگ دونگ در جنوب چین منشأ گرفته باشد.

سازمان دنیای بهداشت در آن هنگام از چین به خاطر گزارش نکردن شمار واقعی موارد بیماری انتقاد نموده بود. چین چند ماه بعد از شیوع سارس، ژانگ ونکانگ، وزیر بهداشت را به خاطر مدیریت نادرست این بحران برکنار کرد. سازمان دنیای بهداشت از ماه مه 2004 چین را عاری از ویروس سارس خاطرنشان کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 545

به "مقامات بهداشتی می گویند بیماری ویروسی اسرارآمیز در چین سارس نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات بهداشتی می گویند بیماری ویروسی اسرارآمیز در چین سارس نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید