مصوبه کاهش گازهای گلخانه ای کشتی ها دو میلیون دلار هزینه دارد

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران، محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی ضمن تبریک بابت اثبات حقانیت ایران در عالی ترین مرجع دریانوردی دنیا که به موجب تحریم صنعت کشتیرانی ایران اجرا شده بود، گفت: ایران در بخش مهندسی دریایی جزء کشورهای خودکفا و پیشرفته است و توانسته است مگاپروژه های بندری زیادی را با استفاده از نیروهای داخلی مدیریت و راه اندازی کند که از جمله آن می توان به احداث یکهزار و 400 متر اسکله شهید رجایی اشاره نمود.

مصوبه کاهش گازهای گلخانه ای کشتی ها دو میلیون دلار هزینه دارد

وی مهمترین اقدام صنعت دریانوردی و بنادر را مربوط به توسعه بندر چابهار دانست و گفت: طی این اقدام ظرفیت این بندر از دو میلیون تن به 8 میلیون تن ارتقاء یافت.

به گفته وی، مهندسی دریانوردی با چالش های زیادی روبروست که مهمترین آن استفاده از مزیت مقیاس است.

این مقام مسئول در شرح استفاده از مزیت مقیاس، شرح داد: استفاده از این ظرفیت به معنای ساخت کشتی های بزرگ است که در نتیجه ساخت این کشتی ها باید ظرفیت بنادر کشور را به منظور پهلو دهی این کشتی ها توسعه داد. البته زیرساخت های لازم برای این توسعه وجود دارد.

راستاد به تعهد بخش دریایی دنیا به منظور کاهش گازهای گلخانه ای اشاره نمود و اضافه کرد: طی مصوبه ای که به منظور کاهش فراوری گازهای گلخانه ای وجود دارد سولفور موجود در سوخت کشتی ها باید به زیر یک و نیم برسد که انجام این مهم نیازمند هزینه ای بالغ بر 200 دلار در هر تن یا دو میلیون دلار برای هر کشتی است.

وی مهمترین توسعه صورت گرفته را در بخش بنادر، حوزه بندر چابهار دانست و یادآور شد: در این بخش 15 موج شکن نیز به عنوان پناهگاهی برای فعالیت ساحل نشینان احداث کردیم. این در حالی است که توسعه بندر جاسک و مطالعه توسعه بندر سیریک از جمله پروژه هایی است که در دست اقدام داریم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در حوزه شبکه ملی پایش مشخصه های دریایی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که هواشناسی بندری و سامانه هشدار سونامی و توفان های حاره ای از جمله آنهاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 31

به "مصوبه کاهش گازهای گلخانه ای کشتی ها دو میلیون دلار هزینه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه کاهش گازهای گلخانه ای کشتی ها دو میلیون دلار هزینه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید