لندن: انگلیس، اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپا را ترک می نماید

به گزارش پسرک کامپیوتری، دولت لندن خاطرنشان کرد که انگلیس اتحادیه گمرکی اروپا و همچنین بازار واحد اروپا را در تمامی ابعاد آن ترک خواهد نمود.

لندن: انگلیس، اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپا را ترک می نماید

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام نمود که لندن اتحادیه گمرکی اروپا و همچنین بازار واحد اروپا را نیز در همه ابعاد ترک خواهد نمود.

پیروزی چشمگیر حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون در انتخابات مجلسی اخیر انگلیس راه را برای خروج بن بست چهار ساله برگزیت باز نموده است. حزب محافظه کار در انتخابات هفته گذشته پیروز شد 365 کرسی از 650 کرسی مجلس را از آن خود کند.

بلافاصله پس از انتخابات، جانسون اعلام نمود انگیس در تاریخ 31 ژانویه 2020 از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

پیش از این سازوکار خروج انگلیس از اتحادیه گمرکی در توافق میان لندن و بروکسل تدوین شده بود اما مجلس انگلیس به این توافق رأی نداد.

سخنگوی دفتر بوریس جانسون روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای گفت: بریتانیا از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپا خارج خواهد شد. وی از تجار و سازمانهای تجاری انگلیس خواسته است که مقدمات آن را به تدریج فراهم نمایند.

وی تاکید نمود که مذاکرات درباره آینده روابط میان اتحادیه اروپا و انگلیس به محض خرج لندن از بلوک اروپا شروع خواهد شد.

اتحادیه گمرکی اروپا یک اتحادیه گمرکی شامل تمامی اعضای عضو اتحادیه به اضافه موناکو و بعضی کشورهای عضو پادشاهی متحده بریتانیا است که در قاره اروپا وجود ندارند.

بر اساس قوانین اتحادیه گمرکی اروپا، همه اعضا وظایف مشابهی در امر صادرات به دیگر کشورها دارند. این اتحادیه اجازه تجارت آزاد میان اعضا را داده و هیچ گمرک مرزی برایشان قایل نیست اما مانند دیگر مناطق تجاری آزاد نیست و اعضای آن برای تمامی کالاهای وارداتی به اتحادیه، تعرفه خارجی همگانی را اعمال می نمایند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 517

به "لندن: انگلیس، اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپا را ترک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن: انگلیس، اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپا را ترک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید