لغو رزمایش مشترک هوایی آمریکا با کره جنوبی برای دومین سال پیاپی

به گزارش پسرک کامپیوتری، منابع آگاه از لغو رزمایش هوایی آمریکا و کره جنوبی با ادعای حمایت از دیپلماسی جهت خلع سلاح در شبه جزیره کره خبر دادند.

لغو رزمایش مشترک هوایی آمریکا با کره جنوبی برای دومین سال پیاپی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران منابع آگاه روز یکشنبه اعلام کردند که کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک هوایی آینده خود که معمولا در ماه دسامبر (آذر) برگزار می گردد را برای دومین سال پیاپی و با ادعای حمایت از دیپلماسی جهت خلع سلاح در شبه جزیره کره لغو می نمایند.

به نوشته کره تایمز به جای این رزمایش مشترک، نظامیان کره جنوبی و آمریکا تمرین های هوایی جداگانه برگزار می نمایند. یک مقام نیروی هوایی جمهوری کره در این زمینه گفت: کره جنوبی و ایالات متحده برای اطمینان از آمادگی کامل جزئیات هر تمرین را با هم هماهنگ می نمایند.

لغو رسمی این رزمایش در امسال احتمالا در 15 و 16 نوامبر (آبان) اعلام خواهد شد.

کره شمالی چندی قبل به آمریکا در زمینه برگزاری رزمایش مشترک با کره جنوبی هشدار داده بود. این کشور با محکوم کردن برگزاری رزمایش جدید آمریکا با کره جنوبی، انجام مذاکرات صلح با واشنگتن در برهه کنونی را بی فایده خواند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته کره تایمز، در رزمایش هوایی مشترک در سال 2017 بین آمریکا و کره جنوبی حدود 270 هواپیما شامل شش فروند جنگنده اف-22 و شش فروند جنگنده اف-35 و همچنین یک بمب افکن بی لنسر نیروی هوایی ایالات متحده در آن شرکت کردند.

این در حالی است که کره شمالی بارها از برگزاری رزمایش های هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا به شدت انتقاد نموده است. پیونگ یانگ از حضور جنگنده های پنهان کار اف-35 در نیروی هوایی کره جنوبی نیز ناخرسند است. کره جنوبی در امسال میلادی به هشت فروند جنگنده اف-35 مجهز شد و پنج فروند دیگر نیز قرار است تا سرانجام امسال تحویل داده شوند.

در رویدادی مرتبط با پیونگیانگ،کره شمالی روز پنجشنبه دو آزمایش پیروز موشکی انجام داد و خبرگزاری دولتی کره شمالی نیز متعاقب آن گزارش داد آزمایش اخیر سکوهای پرتاب موشک تحت نظارت مستقیم کیم جونگ اون رهبر این کشور انجام شد و نشان دهنده پیشرفت صنایع تسلیحاتی پیونگ یانگ همزمان با توقف مذاکرات با ایالات متحده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 467

به "لغو رزمایش مشترک هوایی آمریکا با کره جنوبی برای دومین سال پیاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو رزمایش مشترک هوایی آمریکا با کره جنوبی برای دومین سال پیاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید