لغو اعتبار پروانه 12 شرکت حمل ونقلی متخلف

به گزارش پسرک کامپیوتری، بعد از اعتصاب سراسری کامیون داران به افزایش نرخ بیمه، افزایش قیمت لوازم و قطعات کامیون، افزایش عوارض جاده ای، پایین بودن کرایه ها و مهم تر از همه دریافت حق کمیسیون اضافی از رانندگان، کمیسیون ویژه ماده 12 در سازمان راهداری برای رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل ونقل جاده ای تشکیل شد و تصمیم گرفت با تخلفات در بعضی از پایانه های بار و مراکز فعالیت شرکت های حمل ونقلی مبارزه کند.

لغو اعتبار پروانه 12 شرکت حمل ونقلی متخلف

از وبلاگ فناوری دیدن فرمایید.

تشکیل کمیسیون های اضافی وعدم پرداخت کرایه به موقع رانندگان از جمله مواردی بود که سازمان راهداری نسبت به آنها اشد مجازات را در نظر گرفت. از خرداد سال گذشته رسیدگی کمیسیون به این تخلفات شروع و احکام حقوقی برخورد با این تخلفات صادر و به اجرا درآمده است.

روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، امروز اعلام نموده است که در اجرای بند 4 ابلاغیه 22 خردادماه سال جاری در زمینه اقدامات میدانی نظارت و برخورد با تخلفات در بعضی از سرانجامه های بار و مراکز فعالیت شرکت های حمل ونقلی، تخلفات جدیدی شناسایی شده است.

بر اساس این خبر، گزارش عملکرد کمیسیون های ویژه ماده 12 در 25 اداره کل استانی به 727 پرونده تخلف رسیدگی شده است که از این تعداد 210 پرونده تخلف شرکت های حمل ونقل کالا، 82 پرونده مربوط به حمل ونقل مسافر و 81 پرونده نیز در بخش ایمنی موردبررسی نهاده شد که بنا به تصمیمات اتخاذ شده، 190 شرکت جریمه نقدی، 43 شرکت به تذکر کتبی محکوم و 109 شرکت برائت و 12 شرکت نیز لغو اعتبار پروانه شدند.

عباسعلی بنی اسدی، مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، تعداد کل پرونده های رسیدگی شده از ابتدای کمیسیون ویژه ماده 12 رسیدگی به تخلفات شرکت ها و مؤسسات حمل ونقل جاده ای از ابتدای سال جاری تا سرانجام آبان ماه را تعداد 3 هزار 123 پرونده تخلف اعلام نموده است.

وی گفته است: بر اساس آرای صادره از ابتدای تشکیل کمیسیون، 136 شرکت به لغو پروانه فعالیت 1598 شرکت به جریمه نقدی، 497 شرکت تذکر کتبی محکوم و برای 892 شرکت حکم برائت صادر شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 539

به "لغو اعتبار پروانه 12 شرکت حمل ونقلی متخلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو اعتبار پروانه 12 شرکت حمل ونقلی متخلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید