قلعه نویی: چون به سپاهان تعهد داشتم به تیم ملی نرفتم، عظیمیان با رفتنم مخالفت کرد

به گزارش پسرک کامپیوتری، من گفتم به عنوان سرباز وطن هر کمکی از دستم بربیاید انجام می دهم. من وقتی سرمربی تیم ملی شدم که فوتبال در بدترین شرایطش بود که خوشبختانه نتایج خوبی هم گرفتیم.

قلعه نویی: چون به سپاهان تعهد داشتم به تیم ملی نرفتم، عظیمیان با رفتنم مخالفت کرد

سرمربی تیم فوتبال سپاهان می گوید به خاطر تعهدش به این تیم رفتن به تیم ملی را برعهده مدیران سپاهان گذاشته بود که آن ها هم مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، امیر قلعه نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره انتخاب سرمربی تیم ملی اظهار کرد: آقای دایی انسان و مربی بزرگی است و من در رابطه با خودم صحبت می کنم. اصلا با اسم من بازی نشد. ما چندین جلسه داشتیم. آقایان به اصفهان آمدند و مذاکرات حدود یک ماه و نیم طول کشید. با آقای علی نژاد صحبت کردیم. اما این جا بحث تعهد من به سپاهان مطرح بود. تنها دغدغه من این بود. با اسم من بازی نگردد. حتی آقای بهاروند و آقای کشوری به اصفهان آمدند و جلسه برگزار گردید. آقای علی نژاد چندین مرتبه با من صحبت کرد. من به خاطر تعهدی که داشتم گفتم رضایت مسوولان سپاهان را بگیرند که آقای عظیمیان مخالفت کرد.

او ادامه داد: من گفتم به عنوان سرباز وطن هر یاریی از دستم بربیاید انجام می دهم. من وقتی سرمربی تیم ملی شدم که فوتبال در بدترین شرایطش بود که خوشبختانه نتایج خوبی هم گرفتیم. البته کم لطفی شد و آدم هایی بازی کردند چون منافع شان با بودن قلعه نویی قطع می شد. پروژه دادگاه را در رسانه ملی برای من گذاشتند. آن زمان هم آمدم بدترین شرایط بود و الان شرایط بدی نیست.

قلعه نویی که با رادیو جوان صحبت می کرد در پاسخ به این پرسش که اسکوچیچ با فکر به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده است یا خیر؟ شرح داد: این همه مدیر در چند سال آمده است. آیا همه آن ها لیاقت داشتند؟ فقط هم در فوتبال نمی گویم. در یک دوره مدیریتی 17 هزار مدیر عوض می گردد. نه فقط در این بخش بلکه سال های گذشته این رخ داده است. آقایان پستی گرفتند و 17 هزار مدیر را جا به جا کردند. آیا این درست است؟ جای دیگر هم این اتفاقات میفتد. اسکوچیچ یک مربی تحصیل نموده است و سابقه داشته و نتایج بدی هم با بضاعتش نگرفته است.

سرمربی سپاهان افزود: یک بخشی از این جنجال های رسانه ای برای این است که فوتبال برگزار نمی گردد و باید این هم بازی ها را انجام بدهند. ما باید طوری رفتار کنیم که شان و شخصیت آدم ها حفظ گردد. الان هم مد شده که هر کسی هر چیزی دلش می خواهد می گوید تا صندلیی پیدا کند. ارزش ها و اخلاق مداری نه فقط در فوتبال بلکه در جاهای دیگر هم نیست. برخی از آدم ها اعتقاد دارند بدنامی بهتر از بی نامی است. شما یک مصاحبه بکن فقط برای این که روی بورس باشی. احترام و کرامت آدم ها از همه چیز مهم تر است. اسکوچیچ آمده ولی هنوز اتفاقی نیفتاده که ما او را قضاوت کنیم. در مملکت ما از این مسائل زیاد است. مثلا فلان مدیرکل آیا لیاقتش بوده است؟

قلعه نویی ادامه داد: در مملکت ما در این چند دهه از این اتفاقات زیاد افتاده است. فوتبال هم تریبون دارد. آنقدر که اسم رییس فدراسیون شنیده می گردد شاید اسم رییس جمهور نیاید. فوتبال جایی است که تریبون دارد و یک سری آدم ها در آن غرق می شوند. فلان مدیر الان چند سال است که رفته است ولی 2 هزار مصاحبه درباره فوتبال نموده است. آن آدم ها هم به نیت خدمت آمدند ولی این ها اگر قابلیت داشتند چرا در رشته خودشان از آن ها استفاده نشده است؟ چرا باید امثال آقای مصطفوی بیرون باشند؟ یا امثال آقای دادکان؟

او با بیان این که مشکل بالاتر از بحث مدیریت است اظهار کرد: مشکل این است که ما سیستم و برنامه نداریم. وقتی برنامه داشته باشید هر اتفاقی بیفتد بین 5 تا 10 درصد بالا و پایین می گردد. مثلا فوتبال آلمان را ببینید. یوآخیم لو بعد از قهرمانی دنیا بدترین نتایج تیم ملی آلمان را گرفت ولی سیستم ادامه داشت. یک زمانی بعد از انتخاب رییس جمهور در ایران، شخصی که نزدیک او بود و جایی رای نمی آورد به او پست ریاست سازمان تربیت بدنی را می دادند. انسان ها باید حقیقت را بگویند. حالا که اسکوچیچ انتخاب شده است باید به او زمان بدهیم. انتخاب هم از جنس فوتبال است و باید به او یاری کنیم. من خودم کاندیدای اصلی تیم ملی بودم و به خاطر تعهدی که داشتم مخالفت کردم. الان هم می گویم از اسکوچیچ به خاطر ایران حمایت کنیم. من یک روز گفتم باید به خاطر ایران کی روش را دوست داشته باشیم. منچستریونایتد بعد از فرگوسن هنوز شرایط مناسبی پیدا ننموده است. بازیکنان خوب و بزرگی داریم و باید همگی یاری کنیم. الان تیم ملی ما چند تیم ملی است و باید آن را یک تیم ملی کنیم. این را به آقایان بهاروند و علی نژاد هم گفتم. بازیکن و مدیر باید بدانند صندلی شان کجاست. در این صورت تیم ملی راحت به جام دنیای صعود می نماید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 939

به "قلعه نویی: چون به سپاهان تعهد داشتم به تیم ملی نرفتم، عظیمیان با رفتنم مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه نویی: چون به سپاهان تعهد داشتم به تیم ملی نرفتم، عظیمیان با رفتنم مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید