قتل، تهدید به تجاوز و بازداشت زنان بحرینی

به گزارش پسرک کامپیوتری، یک پژوهشگر بحرینی با اشاره به جنایات رژیم آل خلیفه علیه زنان این کشور گفت که ادعای حاکمان بحرین مبنی بر برقراری صلح و امنیت در منطقه دروغی بیش نیست.

قتل، تهدید به تجاوز و بازداشت زنان بحرینی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الهام شاکری پژوهشگر انجمن حقوق بشر بحرین (BFHR) در سومین نشست از سلسله وبینار های بانوان عاشورایی به زبان انگلیسی اظهار داشت که ادعای حکومت بحرین برای برقراری صلح، امنیت و همزیستی مسالمت آمیز در منطقه، با تجاوزاتی که علیه زنان بحرینی طی دهه گذشته اتفاق افتاده همخوانی ندارد.

وی در ادامه گفت: همزمان با شروع قیام مردمی در بحرین در سال 2011 تا به امروز، روش های سرکوب آزادی ها در سطوح و اشکال مختلفی وسعت یافته است، از جمله در سطوح: امنیتی، سیاسی، قانونی، قضایی و رسانه ای.

شاکری تاکید نمود: سرکوب رسمی در بحرین تنها به یک قشر خاص محدود نشده، بلکه جوانان، افراد مسن، زنان و بچه ها را در برگرفته است. نقض حقوق زنان بحرینی نیز اشکال مختلفی را شامل می گردد که از آن جمله می توان به این موارد اشاره نمود: قتل غیرقانونی، اخراج خودسرانه از کار، شکنجه و بدرفتاری، بازداشت های خودسرانه، محاکمه های ناعادلانه، تبعیض در برخورداری از بورسیه های تحصیلی و استخدام.

پژوهشگر انجمن حقوق بشر بحرین سپس اشاره نمود: از سال 2011 تا انتها ژوئن 2020، بیش از 300 زن بحرینی از جمله 8 دختربچه بازداشت شده اند. همچنین بیش از 200 دانشجوی دختر از دانشگاه ها و و بیش از 380 زن از شغل های خود در هر دو حوزه دولتی و خصوصی به دلایل سیاسی اخراج شده اند.

شاکری با اشاره به اینکه زنان بحرینی هدف کشتار غیرقانونی نیز نهاده شده اند گفت: تا به امروز بیش از 10 زن جان خود را از دست داده اند که از جمله آن ها می توان از خانم شهیده بهیه العرادی نام برد که در شروعین روز های قیام بحرین در اثر اصابت گلوله مستقیم نظامیان آل خلیفه به شهادت رسید.

وی تاکید نمود: در زندان های بحرین برای اخذ اعتراف دروغ از زندانیان، آن ها را به آزار و اذیت جنسی اعضای خانواده فرد بازداشت شده از جمله، همسر، خواهر و حتی مادرشان تهدید می نمایند که شواهد آن در گزارش کمیته حقیقت یاب مستقل بحرین (بسیونی) ذکر شده است.

الهام شاکری اضافه کرد: در طی این سال ها بیش از 5000 خانه و ملک خصوصی توسط نیرو های امنیتی مختلف مورد حمله نهاده شده اند که این حملات با توهین و ناسزا و آزار و اذیت صاحبان خانه ها به ویژه زنان همراه بوده است. در گزارش کمیته بسیونی در این خصوص آمده است که: (در هنگام حمله به منازل در نیمه شب) از زنان خانه خواسته می شده که با لباس خواب در برابر مأموران بایستند و به آن ها اجازه پوشاندن بدنشان داده نمی شد و این امر باعث شده که این زنان به دلیل اعتقادات دینی شان احساس فشار و ذلت نمایند.

شاکری سپس از خانم زکیه البربوری، زندانی سیاسی کنونی در بحرین نام برد و گفت، البربوری 32 ساله و مهندس شیمی است که در روز 18 می 2018 در پی حمله غیرقانونی 15 نیروی امنیتی نقابدار به منزلشان در حدود ساعت 3 بامداد دستگیر شد. وی با تکیه بر اعترافاتی که زیر شکنجه از وی گرفته، محاکمه و تابعیتش نیز سلب شد، اما بعد ها دوباره به وی برگردانده شد.

زکیه به مدت دو هفته ربوده شد و بعد از آن حدود یکماه در یک زندان انفرادی به سر برد. افسران واحد بازپرسی جنایی او را تهدید به بازداشت برادرانش نموده و البربوری را از دریافت خدمات درمانی ضروری نیز محروم کردند. وی مورد بازپرسی های اهانت آمیزی نهاده شد. از جمله حقوقی که از وی سلب شد، محدود کردن ملاقات با خانواده و حق او در گذران اوقات در بیرون از سلول است.

نماینده انجمن حقوق بشر بحرین همچنین با اشاره به پرونده خانم ابتسام الصائغ مدافع حقوق بشر بحرینی گفت: وی زمان بازداشت و بازپرسی در ماه می 2017 توسط افراد دستگاه امنیت ملی بحرین تحت شکنجه و آزار و اذیت جنسی نهاده شد. متعاقباً در جولای 2017 در پی انتشار توئیتی و افشاگری در مورد آزار زنان زندانی در زندان زنان، واقع در منطقه مدینه عیسی، افسران امنیتی نقابدار به منزلش حمله برده و او را دستگیر کردند. الصائغ شرایطی بسیار سختی را متحمل شده و کرامت انسانی او از بین رفته و مورد شکنجه و بدرفتاری نهاده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1151

به "قتل، تهدید به تجاوز و بازداشت زنان بحرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قتل، تهدید به تجاوز و بازداشت زنان بحرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید