قاضی آمریکایی مانع اجرای حکم ترامپ برای محدودیت اعطای پناهندگی شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، یک قاضی فدرال آمریکا دولت ترامپ را از خودداری از اعطای پناهندگی به مهاجرانی که به صورت غیرقانونی از مرز جنوب این کشور وارد خاک آمریکا شده اند منع کرد.

قاضی آمریکایی مانع اجرای حکم ترامپ برای محدودیت اعطای پناهندگی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان اس تیگار قاضی ناحیه ای در آمریکا یک دستور ممنوعیت موقت را در این خصوص بعد از استماع توضیحاتی در سانفرانسیسکو صادر کرد. درخواست برای این ممنوعیت از جانب دو سازمان شامل اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا و مرکز حقوق اساسی آمریکا مطرح شد و این دو سازمان بلافاصله بعد از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه جاری میلادی در پاسخ به کاروان های مهاجران سرازیر شده از آمریکای مرکزی به سمت خاک آمریکا این ممنوعیت را صادر کرد علیه آن دست به شکایت زدند.

ترامپ در تاریخ 9 نوامبر با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: هر کسی که از مرز جنوب آمریکا به شکل غیر قانونی عبور نموده باشد صلاحیت دریافت پناهندگی را نخواهد داشت. این ساز و کار که در غیاب حکمی از جانب دادگاه برای مدت سه ماه پا بر جا خواهد بود کار را برای هزاران مهاجری که به منظور فرار از استرداد وارد خاک آمریکا می شوند مشکل تر خواهد نمود.

بهار اعظمی یک وکیل مرکز حقوق اساسی آمریکا گفت: افرادی که مابین گذرگاه ها عبور نمایند واجد شرایط پناهندگی هستند دیگر شفاف تر از این نمی توان عنوان کرد.

در سال های اخیر ده ها هزار مهاجر هر سال در صحرای آریزونا یا در حوزه ریوگرانده در تگزاس پدیدار شده و خود را تسلیم ماموران مهاجرتی نموده و درخواست پناهندگی می دهند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا برآورد نموده حدود 70 هزار نفر هر سال بین گذرگاه های رسمی مدعی پناهندگی می شوند.

ترامپ گفته که کاروان های اخیر مهاجران که به سمت آمریکا می آیند تهدیدی برای امنیت ملی هستند. این در حالیست که حدود 3000 نفر متعلق به اولین موج این کاروان ها اخیرا وارد تیجوآنای مکزیک و در نزدیکی مرز سندیگو شده اند. اداره حفاظت مرزی و گمرکات آمریکا روز دوشنبه خاطرنشان کرد که در گذرگاه سن یسیدرو برای مدت چند ساعت جلوی ترافیک به جهت شمال را مسدود نموده است و در این محل موانع سیم خارداری متحرک نصب نموده که ظاهرا برای متوقف کردن موج ورود افراد به آمریکا است تا روز دوشنبه بنا به اعلام وزارت امنیت کشور آمریکا 107 نفر بین گذرگاه های رسمی که در صدد اعلام پناهندگی بودند بازداشت شدند و این بازداشتی ها از زمان اجرایی شدن دستور ترامپ اتفاق افتاده است.

لی گلرنت یک وکیل اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا گفت: عده ای از کسانی که در بین گذرگاه های رسمی درخواست پناهندگی می دهند در معرض خطر واقعی هستند که این خطر یا مربوط به کشورهای خودشان بوده و یا مربوط به مکزیک است.

او ادامه داد: ما موافق اینکه مردم از مابین گذرگاه های رسمی وارد آمریکا شوند نیستیم اما کنگره صراحتا تصمیم گرفته با وجود اینکه آنها این کار را انجام می دهند هنوز هم مجاز به ارائه درخواست پناهندگی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 21

به "قاضی آمریکایی مانع اجرای حکم ترامپ برای محدودیت اعطای پناهندگی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاضی آمریکایی مانع اجرای حکم ترامپ برای محدودیت اعطای پناهندگی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید