ظریف: آمریکا برای مذاکره باید بلیت بازگشت به برجام را خریداری کند

به گزارش پسرک کامپیوتری، وزیر خارجه ایران صبح پنجشنبه گفت: ایالات متحده اگر بخواهد مذاکره کند باید به توافق هسته ای احترام بگذارد و بلیت بازگشت به برجام را بخرد.

ظریف: آمریکا برای مذاکره باید بلیت بازگشت به برجام را خریداری کند

محمد جواد ظریف در مصاحبه با خبرنگاران در کوالالامپور پایتخت مالزی که رسانه ها امروز آن را منتشر کردند، اضافه کرد: اگر آمریکا خواستار مذاکره است باید ابتدا به توافق هسته ای سال 2015 احترام بگذارد و متعهد به اجرای آن گردد.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: آمریکا درگیر جنگ مالی علیه مردم ایران است و این امکان وجود ندارد که ما با آمریکا وارد مذاکره شویم مگر این که آنها از تحمیل جنگ و دست داشتن در تروریسم مالی علیه مردم ایران دست بردارند.

ظریف تاکید نمود، بنابراین اگر آنها بخواهند دوباره به اتاق مذاکره برگردند، بلیتی وجود دارد که باید آنها خریداری نمایند و آن هم بلیت رعایت توافق نامه است.

وزیر خارجه ایران با توجه به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت: ما تنها خواستار دیدار و گفت و گو با آمریکا نیستیم بلکه به دنبال دیداری موثر همراه با نتیجه هستیم.

رسانه های اعلام کردند که محمد جواد ظریف امروز پنجشنبه قرار است با ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی دیدار کند.

ترامپ روز دوشنبه با لحنی نرم تر به ایران گفت: اگر شرایط مناسب باشد، می خواهد با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار کند.

روحانی نیز در سخنانی در مراسم ساخت واحدهای مسکونی، بدون اشاره مستقیم به موافقت رئیس جمهوری آمریکا با ملاقات با او، اظهار کرد : ما آنهایی را که تحریم بر مردم روا داشتند و تروریسم مالی را بر مردم ایجاد کردند، خاطرمان هست. هرگونه تحول در رفتار ما از توبه آن ها شروع می گردد.

وی گفت آنها باید از راه و راستا خطایی که رفتند برگردند. با احترام و تکریم، انقلاب و نظام و حقوق ملت ما را به رسمیت بشناسند و از خطاهایشان باز گردند.

وی اضافه کرد: در رابطه ما با آمریکا بدون اینکه امریکا از تحریم ها دست بردارد و دور اشتباه هایش خط بکشد، دچار تحول مثبتی نخواهیم شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 234

به "ظریف: آمریکا برای مذاکره باید بلیت بازگشت به برجام را خریداری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: آمریکا برای مذاکره باید بلیت بازگشت به برجام را خریداری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید