صباحی فرد: بیش از 20 سامانه با همراهی جوانان خلاق شرکت های دانش بنیان عملیاتی می گردد

به گزارش پسرک کامپیوتری، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: بیش از 20 پروژه با بهره گیری از جوانان خلاق فعال در شرکت های دانش بنیان در مدار عملیاتی قرار گرفته است.

صباحی فرد: بیش از 20 سامانه با همراهی جوانان خلاق شرکت های دانش بنیان عملیاتی می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، سامانه های راداری و امدادی با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش رونمایی شد. در این مراسم امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به این که بیش از 20 پروژه با بهره گیری از جوانان خلاق فعال در شرکت های دانش بنیان در مدار عملیاتی قرار گرفته است، گفت: امروز 2 سامانه اتاق عمل خودکششی و سامانه راداری بهمن تنها بخشی از توانمندی های پدافند هوایی کشور را به نمایش گذاشت.

وی با بیان این که بسیاری از این سامانه ها برای نخستین بار در کشور عملیاتی شده اند، ادامه داد: پروژه راداری بهمن در داخل کشور بی نظیر است و نمونه مشابه آن از دیگر کشور ها نیز گزارش نشده است. این رادار هیچ گونه انتشار امواجی ندارد و می تواند تمامی پرنده ها را کشف و شناسایی کند. اتاق عمل سیار خودکششی نیز در تمامی مناطق بحران زده از جمله سیل و زلزله زده مورد استفاده قرار می گیرد.

امیر سرتیپ صباحی فرد، با اشاره به حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این پروژه های فناورانه گفت: با حمایت های سورنا ستاری یادگار شهید منصور ستاری که از افتخارات دفاع مقدس هستند و به یاری شرکت های دانش بنیان توانستیم این دستاورد ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

فرمانده نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به رونمایی از طرح های دیگر در حوزه راداری، دفاعی و پدافندی گفت: پروژه های دیگری نیز تا انتها امسال رونمایی خواهد شد که هریک به سهم خود توان رزمی و دفاعی کشور را افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1436

به "صباحی فرد: بیش از 20 سامانه با همراهی جوانان خلاق شرکت های دانش بنیان عملیاتی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صباحی فرد: بیش از 20 سامانه با همراهی جوانان خلاق شرکت های دانش بنیان عملیاتی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید