سیسی و ترامپ درباره رویدادهای لیبی و سد النهضه رایزنی کردند

به گزارش پسرک کامپیوتری، سخنگوی ریاست جمهوری مصر امروز (دوشنبه) گفت، در تماس تلفنی روسای جمهوری مصر و آمریکا آخرین تحولات مربوط به لیبی و مذاکرات سد النهضه آنالیز شد.

سیسی و ترامپ درباره رویدادهای لیبی و سد النهضه رایزنی کردند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه الجزیره، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر بیان کرد، در این تماس تلفنی عبدالفتاح سیسی و دونالد ترامپ، روسای جمهوری مصر و آمریکا به آنالیز تحولات لیبی و مداخلات خارجی در این کشور پرداختند.

او گفت: سیسی موضع ثابت و استراتژیک کشورش در قبال لیبی را بیان کرد که با هدف بازگرداندن توازن ارکان کشور و حفظ موسسات ملی آن است.

به گفته این سخنگو، سیسی اشاره نمود که مصر می خواهد مانع از نابسامانی امنیتی بیشتر گردد و می خواهد به مداخلات خارجی غیرقانونی درباره لیبی که تنها اوضاع این کشور پیچیده تر می نماید و پیامدهایی بر امنیت و ثبات کل منطقه دارد، سرانجام دهد.

راضی اضافه نمود: رئیس جمهوری آمریکا نیز اظهار کرد نگرانی های مربوط به پیامدهای منفی بحران لیبی بر منطقه را درک می نماید. او از کوشش های مصر در قبال پفراینده لیبی که منجر به تقویت فرایند سیاسی در این کشور شده، تقدیر کرد.

این سخنگو همچنین اشاره نمود: دو طرف علاوه بر آنالیز روابط دو جانبه استراتژیک بین دو کشور درباره تحولات موضع کنونی پفراینده سد النهضه گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1057

به "سیسی و ترامپ درباره رویدادهای لیبی و سد النهضه رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیسی و ترامپ درباره رویدادهای لیبی و سد النهضه رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید