سهراب پور: نخبگان دنیا اسلام در آسمان علم، ستارگان درخشانند

به گزارش پسرک کامپیوتری، دبیر ششمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی در افتتاحیه سومین هفته جایزه مصطفی(ص) گفت: نخبگان دنیا اسلام در آسمان علم، ستارگان درخشانند.

سهراب پور: نخبگان دنیا اسلام در آسمان علم، ستارگان درخشانند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی(ص)، سعید سهراب پور، مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان و دبیر ششمین نشست استپ در افتتاحیه سومین هفته جایزه مصطفی(ص) در دانشگاه الزهرا(س) گفت : امروز مفتخریم که با کوشش دبیرخانه اجرایی نشست استپ، میزبان حضور نزدیک به 70 نفر از مدیران مراکز آموزشی و دانشمندان از 30 کشور دنیا با تمرکز به سطوح بخشی؛ سلامت و همبست آب و انرژی و همچنین سطوح کارکردی؛ ارتباطات علم، بانوان و علم و فناوری، تامین اقتصادی علم و فناوری هستیم.

دبیر ششمین نشست استپ در ادامه گفت: این تنوع موضوعی و حوزه­ای، در طول سال­های گذشته بی سابقه است. نشست استپ برای نخستین بار با همکاری پنج دانشگاه از جمله دانشگاه های الزهرا(س)، امام صادق(ع)، صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران، صداوسیما و همکاری 9 دانشگاه و پژوهشگاه شامل دانشگاه های ارومیه، اصفهان، امیرکبیر، دانشگاه تهران، پژوهشکده آیندگان، پژوهشگاه مواد و انرژی، پژوهشگاه ژنتیک و زیست فناوری، پژوهشگاه صنعت نفت، و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می­گردد؛ همچنین برگزاری 20 جلسه کمیته علمی با مشارکت بیش از 60 دانشمند در هر حوزه تخصصی، برگ زرین دیگری محسوب می گردد.

سهراب پور در ادامه گفت: در ششمین نشست استپ ضمن معین مسایل کلان دنیا اسلام در حوزه علم و فناوری، صاحبنظرانی نیز حضور دارند که توانستند با موضوع دنیا اسلام فعالیت های را ارائه نمایند، امیدواریم این نشست استپ، فرصت برطرف چالش های بیشتری را فراهم کند.

وی در ادامه گفت: استپ ششم در نظر دارد در قالب برنامه­ های هدفمند، فرصتی را فراهم کند تا دانشمندان و صاحبنظران حوزه علمی در قالب برنامه استپ نت، زمینه تعامل و به اشتراک گذاری میان دانشمندان بنابر استفاده از ظرفیت دانشگاه ها دانشمندان هرچه بیشتر تسهیل گردد.

وی گفت: ششمین نشست استپ با هدف بازگشت به عصر طلایی دنیا اسلام و دوره باشکوه پیشرانی مسلمانان در توسعه علم و فناوری در دنیا در نظر دارد ضمن توجه دادن همگان به طرفیت کشورهای اسلامی و نخبگان، فرصتی را فراهم کند تا این ظرفیت های بی بدیل در راستا حل چالش های دنیا اسلام قرار گیرند.

وی با بیان اینکه نخبگان دنیا اسلام در آسمان علم، ستارگان درخشان هستند، توضیح داد: درحال حاضر دنیا اسلام با چالش های پیش پا افتاده دست به گریبان است و دانشمندان دنیا اسلام باید برای آن، راه چاره هایی را بیابند؛ باور داریم که دانشمندان دنیا اسلام ، پیشرانان علم و موتور متحرک دنیا اسلام هستند.

سهراب پور گفت: ششمین نشست استپ کوشش نموده با برنامه ­های منظم از فرصت حضور دانشمندان برای حل مسائل دنیا اسلام استفاده کند؛ امیدواریم این رویکرد در برنامه­ های بعدی استپ که در دیگر کشورها برگزار می گردد ، استمرار پیدا کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 482

به "سهراب پور: نخبگان دنیا اسلام در آسمان علم، ستارگان درخشانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهراب پور: نخبگان دنیا اسلام در آسمان علم، ستارگان درخشانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید