زیان بیشتر نفت آمریکا و روسیه از سقوط تقاضا

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران: بانک گلدمن ساکس در گزارشی اعلام نمود تقاضا برای نفت سریعتر از روندی که همه انتظار داشتند، سقوط می نماید و فراوری نفت محصور در خشکی در آمریکا، روسیه و کانادا بیشترین میزان آسیب پذیری را دارد.

زیان بیشتر نفت آمریکا و روسیه از سقوط تقاضا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، تحلیلگران گلدمن ساکس از جمله جفری کوری و دامین کوروالین در یادداشتی نوشتند: در هفته جاری که اقدامات فاصله گذاری اجتماعی روی 92 درصد از فراوری ناخالص داخلی جهانی تاثیر می گذارد، مصرف نفت 26 میلیون بشکه در روز معادل 25 درصد کاهش پیدا خواهد نمود. حداقل 900 هزار بشکه در روز توقف فراوری چاههای نفت اعلام شده و این رقم احتمالا هر ساعت بیشتر می گردد.

گستردگی این تعطیلیها که هنوز معین نیست، احتمالا صنعت انرژی و ژئوپلیتیک آن را دچار تغییرات دائمی خواهد نمود. قیمت گریدهای نفتی که در خشکی فراوری شده و به ساحل دسترسی ندارند منفی شده و احتمالا به دلیل فراوری زیادی که باید متوقف گردد، در بخش عرضه نفت شوک ایجاد خواهد نمود.

گرید نفتی وسترن کانادین سلکت که از ماسه نفتی آلبرتا فراوری می گردد، روز آدینه به رکورد اندک چهار دلار و 51 سنت در هر بشکه رسید. در آمریکا گرید نفتی اوکلاهاما سور پنج دلار و 75 سنت و نبراسکا اینترمدیت هشت دلار و وایومینگ سوییت سه دلار در هر بشکه معامله می شوند. حتی در بخشهایی از بازار نفت آمریکا قیمتها منفی شده است. وایومینگ آسفالت سور که برای فراوری قیر استفاده می گردد در اواسط مارس به منفی 19 سنت در هر بشکه رسید.

گلدمن ساکس پیش بینی کرد نفت برنت احتمالا در محدوده 20 دلار خواهد ماند زیرا گریدهای نفتی که در دریا فراوری می شوند در مقایسه با نفتی که در آمریکا، کانادا و روسیه در خشکی فراوری می شوند و باید به وسیله خطوط لوله منتقل شوند، از شرایط بهتری برخوردارند و تعطیلی فراوری بر مبنای مکان چاههای نفتی نخواهد بود بلکه بر اساس لجستیک و دسترسی است.

تحلیلگران گلدمن ساکس اظهار کردند بحران فعلی بازار نفت باعث خواهد شد صنعت انرژی بالاخره به سازماندهی که به شدت احتیاج داشت دست پیدا کند اما سخت گیری بازارهای سرمایه در مورد تامین اقتصادی پروژه های سوخت فسیلی ممکن است تامین سرمایه گذاری مورد احتیاج برای احیای صنعت را با مشکل روبرو کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 862

به "زیان بیشتر نفت آمریکا و روسیه از سقوط تقاضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیان بیشتر نفت آمریکا و روسیه از سقوط تقاضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید