رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی: در جایگاهی نیستیم که با ترکیه در بیفتیم

به گزارش پسرک کامپیوتری، ایسنا نوشت: یک مسؤول ارشد آمریکایی بیان کرد: نیروهای آمریکایی در مناطق دیگری از سوریه مستقر خواهند و ما هیچ چراغ سبزی به ترکیه برای عملیات در شمال سوریه نشان نداده ایم و فقط کوشش می کنیم جان سربازان مان را حفظ کنیم.

رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی: در جایگاهی نیستیم که با ترکیه در بیفتیم

یک منبع ارشد آمریکایی به خبرگزاری رویترز تاکید نمود: ما به ترکیه ای ها به صراحت گفتیم که واشنگتن از هیچ عملیاتی در شمال سوریه حمایت نکرده و در آن مشارکت نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم با ترکیه در زمینه تصمیم گیری هایش درباره سوریه دربیفتیم.

به گفته این مقام، ترکیه تاکنون عملیات در شمال شرق سوریه را شروع نکرده است.

این مقام ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تاکید نمود: آمریکا نیروهایش را از سوریه خارج نمی نماید بلکه تنها نظامیان مستقر در شمال سوریه را به پایگاه های دیگر در خاک این کشور منتقل می نماید.

این مقام آمریکایی توضیح داد: تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای مستقر در سوریه در نزدیکی مرزهای مشترک با ترکیه تنها شامل 50 تا 100 سرباز می گردد که نیروهای ویژه هستند و به پایگاه های دیگر در داخل سوریه منتقل می شوند.

به ادعای این مسؤول، استقرار مجدد نیروها هرگز به معنای نشان دادن چراغ سبز به عملیات نظامی ترکیه علیه نیروهای کرد در شمال شرق سوریه نیست.

این مسؤول در این تماس تلفنی با رویترز همچنین گفت: این عقب نشینی نیروهای ما از سوریه محسوب نمی گردد، صحبت تنها درباره انتقال تعداد قلیلی از نظامیان ماست که در پایگاه های دیگر در سوریه مستقر خواهند شد.

این مقام که نامش را فاش نکرد، توضیح داد: منطقه ای که ترکیه قصد انجام عملیات نظامی در آنجا را دارد در حال حاضر شامل 50 تا 100 نظامی آمریکایی است و این تحرک و انتقال هنوز شروع نشده است.

این اظهارنظر در حالی است که آمریکا روز دوشنبه خارج کردن نیروهایش از منطقه شمال شرق سوریه را همزمان با آمادگی ترکیه برای عملیات نظامی شروع کرد.

در این راستا پنتاگون نیز خاطرنشان کرد، کوشش می نماید ترکیه را از حمله به شمال شرق سوریه منصرف کند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 381

به "رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی: در جایگاهی نیستیم که با ترکیه در بیفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی: در جایگاهی نیستیم که با ترکیه در بیفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید