روسیه یک دیپلمات اوکراینی را عنصر نامطلوب خاطرنشان کرد

به گزارش پسرک کامپیوتری، وزارت خارجه روسیه در پاسخ به اقدام مشابه طرف اوکراینی در اخراج یک دیپلمات روسی از این کشور، یکی از کارکنان کنسولگری اوکراین در شهر سن پترزبورگ را عنصر نامطلوب معرفی و از روسیه اخراج کرد.

روسیه یک دیپلمات اوکراینی را عنصر نامطلوب خاطرنشان کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که این کشور یک دیپلمات اوکراینی را عنصر نامطلوب معرفی نموده و خواهان خروج وی از خاک روسیه شد. این اقدام مسکو در پاسخ به اقدام مشابه طرف اوکراینی در اخراج یک دیپلمات روسی از این کشور اجرا شده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: طرف روسی مجبور شده تا بر اساس اصل تقابل، کارمند کنسولگری اوکراین در شهر سن پترزبورگ را عنصر نامطلوب معرفی نموده و خواهان خروج وی از خاک روسیه گردد.

در این بیانیه شرح داده شده است که طرف اوکراینی طبق معمول بدون ارائه هیچ گونه مدرکی درباره فعالیت غیرقانونی یکی از دیپلمات های روسی در این کشور، وی را از این کشور اخراج نموده است.

روز گذشته (سه شنبه) سرویس امنیت ملی اوکراین اظهار داشت که یکی از کارکنان کنسولگری روسیه در شهر لووف را عنصر نامطلوب معرفی شده است بر اساس این اطلاعات، این دیپلمات که دیگر خاک اوکراین را ترک نموده، یکی از ساکنین محلی را برای کسب اطلاعاتی در رابطه با حوادث سال 2014 در اوکراین به استخدام خود درآورده بود. نام این دیپلمات روس فاش نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 196

به "روسیه یک دیپلمات اوکراینی را عنصر نامطلوب خاطرنشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه یک دیپلمات اوکراینی را عنصر نامطلوب خاطرنشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید