رایزنی مقام های ارشد چینی-روسی درباره تحریم های یکجانبه و دخالت خارجی

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران: شورای امنیت روسیه با انتشار بیانیه ای تاکید نمود که نیکولای پاتروشف دبیر کل این شورا و یانگ جیه چی عضو ارشد شورای دولتی چین در نشستی مخالفت خود را با اعمال تحریم های یکجانبه و دخالت های خارجی در امور داخلی کشورها اعلام کردند.

رایزنی مقام های ارشد چینی-روسی درباره تحریم های یکجانبه و دخالت خارجی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپاتنیک، شورای امنیت روسیه اعلام نمود که نیکولای پاتروشف دبیر کل شورای امنیت روسیه و یانگ جیه چی عضو ارشد شورای دولتی چین امروز دوشنبه در نشستی مشترک، بر مخالفت پکن و مسکو با تحریم های یکجانبه غرب و بعضی کوشش ها برای دخالت در امور داخلی کشورها تاکید نمودند.

شورای امنیت روسیه اضافه نمود: دخالت در امور داخلی کشورها و اعمال تحریم های یکجانبه، غیر قابل قبول است. ما مخالفت خود را با کوشش های اجرا شده برای اعمال قدرت از خارج و اعمال تحریم های یکجانبه بر کشورهای خاص را اعلام می کنیم.

پاتروشف نیز در این ملاقات تاکید نمود که روسیه و چین به عنوان کشورهایی که بیشترین زیان و ضرر را از جنگ جهانی دوم متحمل شده اند، باید در برابر هرگونه کوششی برای زنده کردن مجدد فاشیسم بایستند. این مساله مهم است که کشورهای مختلف از شیوه تفکر شبیه دوران جنگ سرد دست بردارند و به دنبال نگرش جدیدی بر اساس امنیت بلندمدت برای همه کشورها بر اساس همکاری باشند.

روسیه از سال 2014 میلادی که با تحریم های غرب روبرو شده، سعی نموده است تا همکاری های مالی و تجاری و سیاسی خود را با چین و سایر کشورهای نوظهور گسترش دهد.

بحران اوکراین موجب شده تا روابط غرب و روسیه به پایین ترین سطح پس از سرانجام جنگ سرد برسد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 513

به "رایزنی مقام های ارشد چینی-روسی درباره تحریم های یکجانبه و دخالت خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی مقام های ارشد چینی-روسی درباره تحریم های یکجانبه و دخالت خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید