رایزنی ظریف و همتای لهستانی درباره تعهدات اروپا در برجام و تحولات منطقه

به گزارش پسرک کامپیوتری، وزرای خارجه ایران و لهستان در مونیخ درباره تعهدات اروپا در برجام و تحولات منطقه تبادل نظر کردند.

رایزنی ظریف و همتای لهستانی درباره تعهدات اروپا در برجام و تحولات منطقه

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در ادامه رایزنی ها با مقامات شرکت کننده در نشست امنیتی مونیخ با یاسک چاپوتوویچ همتای لهستانی دیدار و مصاحبه کرد.

در دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لهستان، دو وزیر در مورد موضوعات مختلف از جمله برجام، تعهدات اروپا در قبال برجام و اقدامات ایران در این چارچوب و همچنین امنیت منطقه بحث و گفتگو کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز با بعضی مقامات حاضر در این نشست دیدار و مصاحبه نموده بود.

وزیر خارجه ایران که پنجشنبه شب 24 بهمن ماه برای شرکت در این نشست وارد مونیخ شد، روزهای آدینه و شنبه رایزنی هایی را با مقامات شرکت کننده از جمله تعدادی از وزرای خارجه صورت داد.

نخست وزیر کانادا و وزرای خارجه چین، روسیه، آلمان، فرانسه، ژاپن، عمان، کویت، اسلوونی، عراق، کرواسی، فنلاند، جمهوری چک، واتیکان، کانادا، ترکیه، اوکراین، اسپانیا و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از جمله مقاماتی بودند که ظریف در این دو روز با آنها دیدار و مصاحبه کرد.

دیدار با گروه الدرز، اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا و گروه اقدام بحران نیز از دیگر دیدارهای ظریف در حاشیه نشست مونیخ بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در نشستی درباره تنش زدایی در خلیج فارس به سؤالات حاضران پاسخ داد و در نشستی با حضور وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی نیز حضور یافت و آمادگی ایران را برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی این موضوع مجددا بیان کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 696

به "رایزنی ظریف و همتای لهستانی درباره تعهدات اروپا در برجام و تحولات منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی ظریف و همتای لهستانی درباره تعهدات اروپا در برجام و تحولات منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید