راه اندازی نخستین مرکز صنایع دستی فلاورجان با مرمت حمام تاریخی سهر

به گزارش پسرک کامپیوتری، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فلاورجان از مرمت و سامان دهی حمام تاریخی سهر برای تبدیل شدن این بنای تاریخی به نخستین مرکز هنرهای سنتی و صنایع دستی این شهرستان اطلاع داد.

راه اندازی نخستین مرکز صنایع دستی فلاورجان با مرمت حمام تاریخی سهر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان؛ حافظ کریمی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان فلاورجان با اعلام این خبر گفت: با مرمت و ساماندهی حمام تاریخی سهر، نخستین مرکز هنرهای سنتی و صنایع دستی شهرستان فلاورجان راه اندازی می گردد.

او خاطر نشان کرد: حمام تاریخی سهر واقع در روستای تاریخی سهر و فیروزان از توابع بخش پیربکران با مساحتی بالغ بر 400مترمربع از دو حمام بزرگ و کوچک تشکیل شده و شامل بخش هایی چون: رختکن، میاندر و گرمخانه است که در اواخر دوره قاجاریه ساخته شده است.

کریمی تاکید نمود: با توجه به تعدد هنرمندان صنایع دستی در منطقه و وجود فضاهای مناسب در حمام مذکور و موافقت معاونت صنایع دستی استان و همزمان با هفته صنایع دستی، عملیات ساماندهی حمام تاریخی سهر با مشارکت اداره میراث فرهنگی شهرستان، دهیاری سهروفیروزان و بخش خصوصی برای تبدیل به مرکز صنایع دستی و هنرهای سنتی شروع شده است.

با تجهیز و راه اندازی این مرکز و جذب هنرمندان صنایع دستی منطقه، گام بزرگی در جهت آموزش، ترویج، و فراوری محصولات صنایع دستی برداشته خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 201

به "راه اندازی نخستین مرکز صنایع دستی فلاورجان با مرمت حمام تاریخی سهر" امتیاز دهید

1 کاربر به "راه اندازی نخستین مرکز صنایع دستی فلاورجان با مرمت حمام تاریخی سهر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین مرکز صنایع دستی فلاورجان با مرمت حمام تاریخی سهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید