ملاقات جمعی از شخصیت های لیبی با رئیس جمهور تونس

به گزارش پسرک کامپیوتری، جمعی از نمایندگان شورای عالی قبایل و شهرهای لیبی با رئیس جمهور تونس به منظور آنالیز راه چاره حل بحران کشورشان ملاقات کردند.

ملاقات جمعی از شخصیت های لیبی با رئیس جمهور تونس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جمعی از شخصیت های لیبیایی از جمله نمایندگان شورای عالی قبایل و شهرهای لیبی روز دوشنبه (دیروز) با قیس سعید رئیس جمهور جدید تونس در کاخ قرطاج ملاقات کردند.

سعید در این ملاقات گفت که ما به منظور آنالیز نهاد مشروع و یا پیدا کردن جایگزینی برای آن اینجا جمع نشده ایم بلکه مشروعیت بین المللی در آنجا وجود دارد.

نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر با دولت وفاق ملی در طرابلس (غرب لیبی) بر سر مشروعیت و دولت در این کشور سر نزاع دارند حال آنکه جامعه بین الملل دولت وفاق ملی را به رسمیت شناخته است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، نشست این شخصیت های لیبیایی با رئیس جمهور تونس به منظور ارائه ابتکار عملی برای حل بحران لیبی برگزار گردید و سعّید در این ملاقات گفت : ممکن است این ابتکار عمل زمینه ساز دیگر طرح ها باشد و ما امیدواریم طرح موفقی باشد.

وی توضیح داد که راهکار بحران لیبی تنها به دست خود لیبیایی هاست تا امنیت این کشور بار دیگر محقق گردد و آینده جدیدی ساخته گردد و ممکن نیست آینده بر روی ویرانه های گذشته ساخته گردد.

او با اشاره به اینکه ملت لیبی مخالف آن است که تحت قیمومیت هیچ طرفی باشد، ابراز امیدواری کرد که طرحی برای حمایت از مشروعیت ارائه گردد.

ریاست جمهوری تونس خاطرنشان کرد که این نشست پس از آن برگزار گردید که شورای عالی لیبی از قیس سعّید برای مداخله فوری جهت انتها دادن به درگیری ها در لیبی و ایجاد وحدت و یکپارچگی در این کشور درخواست کرد.

پیشتر قاید السبسی رئیس جمهور سابق و مرحوم تونس در ژانویه 2017 طرحی را با هماهنگی مصر و الجزائر برای حل بحران لیبی ارائه نموده بود.

بر اساس این طرح از تمامی طرف های لیبیایی برای تسریع در فراهم کردن زمینه گفت وگو، آشتی و کنار گذاشتن اختلافات به منظور ساختن کشوری برخوردار از امنیت و ثبات، درخواست شده بود.

نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر از حدود نُه ماه پیش حملات به طرابلس که هم اکنون در اختیار دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج است، شروع نموده اند.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی رهبر سابق این کشور در سال 2011، شاهد دودستگی و به وجود آمدن دو دولت در این کشور است؛ یکی دولت شرق لیبی در طُبرق که خلیفه حفتر نیز وابسته به آن است و دیگر دولت وفاق ملی در غرب (طرابلس) که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 591

به "ملاقات جمعی از شخصیت های لیبی با رئیس جمهور تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات جمعی از شخصیت های لیبی با رئیس جمهور تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید