دلایل افزایش چشمگیر قیمت مواد غذایی و سبزیجات در کانادا طی ماه های اخیر

به گزارش پسرک کامپیوتری، پاندمی کووید-19 صنعت غذای کانادا را لرزانده و منجر به افزایش چشمگیر تورم غذایی در سراسر کشور شده است.

دلایل افزایش چشمگیر قیمت مواد غذایی و سبزیجات در کانادا طی ماه های اخیر

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

سیلوین شارلبوا مدیر ارشد آزمایشگاه تحلیلی کشاورزی-غذایی دانشگاه دالهوسی به سی تی وی نیوز گفت: قیمت ها دارد بالا می رود. در حقیقت، جدیدترین گزارشی که این هفته از مرکز آمار کانادا بیرون آمده نشان می دهد نرخ تورم کلی حدود صفر است اما تورم غذا تقریبا سه درصد است.

پیش گیری های کووید-19 و دیگر قوانینی که به منظور گسترش این بیماری معرفی گردید، بر نحوه عملکرد صنعت غذا از جمله فراوری غذا و مغازه های فروش اقلام خوار و بار اثر گذاشته است.

شارلبوا گفت: انجام تمام فعالیت ها در صنعت غذا از تمیز کردن گرفته تا تهیه و توزیع هزینه بیشتری دارد. متاسفانه تاثیر این، به ما به عنوان مصرف نماینده وارد می گردد.

این مسئله باعث شده دسته بندی های متفاوت تهیه غذا در دوران پاندمی تحت تاثیر قرار بگیرد.

در اواخر ژوئن، مصرف نمایندگان به خاطر افزایش قیمت بیف شوکه شدند. این افزایشی بود که فروشندگان خواروبار گفتند به خاطر شیوع کووید-19 در یکی از عظیم ترین کارخانه های بسته بندی گوشت کشور و مختل شدن زنجیره فراوری، اتفاق افتاده است.

به گفته شارلبوا، هیچ دسته بندی غذایی نسبت به اثرات پاندمی آسیب پذیر نیست.

او گفت: در ابتدا، شاهد افزایش قیمت گوشت بودیم اما حالا شاهد اثرگذاری تورم غذا روی دسته بندی های دیگر از جمله غذاهای یخ زده و لبنیات هستیم.

غذایی که طی دوران پاندمی از خارج از کشور وارد می گردد هم می تواند با افزایش قیمت قابل توجهی همراه باشد.

کارماین کاسیوپولی مالک یک مغازه خواروبار فروشی در کیچنر انتاریو که در زمینه غذاهای ایتالیایی کانادایی تخصص دارد، اوایل جولای به سی تی وی نیوز گفت شاهد افزایش قیمت دسته اول غذاهای بین المللی بوده است. مثلا به خاطر افزایش هزینه های حمل و نقل و افت ارزش دلار کانادا، قیمت پنیر بوراتا در مغازه او 25 درصد افزایش یافت.

او در جولای گفت: به عنوان خرده فروش ، ما کسی هستیم که باید به مشتری بگوییم قیمت ها بالا رفته است. همواره کار آسانی نیست، مخصوصا با توجه به اینکه همه دارند در دوران کووید-19 رنج می کشند.

یک مسئله دیگر که اثرات گسترده ای بر قیمت ها دارد، ایمنی کارکنان است. مزرعه های سبزیجات و دیگر محصولات انتاریو اخیرا به خاطر شیوع ویروس زیر ذره بین بوده اند و اتهام هایی در ارتباط با شرایط کاری ناامن برای کارکنان مهاجر یا مالکان مزرعه هایی که بیش از حد کنترل نماینده هستند شکل گرفته است.

شارلبوا می گوید هنوز می توان پیشنهادهای خوبی در قفسه های مغازه های کانادایی پیدا کرد و به این نکته اشاره نمود که قیمت مرغ ارزان تر از سال قبل شده و گوشت خوک هم ثابت است.

اما به گفته او، راهی برای تهیه غذا که در دوران پاندمی محبوب تر شده یعنی سفارش آنلاین یک مشکل قیمتی دارد. او گفت افرادی که اقلام خود را آنلاین می خرند پنج تا هفت درصد پول بیشتری پرداخت می نمایند و این فقط به خاطر هزینه حمل نیست.
او گفت: شما دارید پول راحت بودن را می دهید. هزینه تحویل هم هست که به طور متوسط چهار دلار است، اما علاوه بر آن خیلی نادر است که بتوانید آنلاین تخفیفی بگیرید. معمولا برای هر چیزی که می خرید هزینه بالاتری از شما دریافت می نمایند.

اما به مغازه رفتن یا نرفتن برای همه در دوران پاندمی یک انتخاب نیست. اگر فردی به خاطر مریض بودن ایزوله باشد یا به خاطر آسیب پذیر بودن خانه مانده باشد، خرید آنلاین می تواند تنها راه باشد. برای آن افراد این سرویس می تواند نجات بخش باشد و تقاضا هم فقط در حال رشد است.

شارلبوا گفت: می توانید هر جایی در کشور باشید و انتظار داشته باشید که غذا ی تان در بیشتر جاها ظرف دو ساعت تحویل داده گردد. به خاطر انفجار تجارت آنلاین، انتظار داریم حجم فروش آنلاین در سال 2020 در مقایسه با سال قبل تقریبا سه برابر گردد.

او می گوید اگر فرایند به همین شکل ادامه پیدا کند، می تواند عواقب ناخواسته ای در ارتباط با بسته شدن تعدادی از مغازه های خواروبار فروشی داشته باشد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1103

به "دلایل افزایش چشمگیر قیمت مواد غذایی و سبزیجات در کانادا طی ماه های اخیر" امتیاز دهید

1 کاربر به "دلایل افزایش چشمگیر قیمت مواد غذایی و سبزیجات در کانادا طی ماه های اخیر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل افزایش چشمگیر قیمت مواد غذایی و سبزیجات در کانادا طی ماه های اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید