خشم مردم لبنان از واکسیناسیون نمایندگان مجلس، تهدید بانک جهانی

به گزارش پسرک کامپیوتری، نماینده شوکه مجلس لبنان از خشم عمومی: من هر روز جلساتی در مجلس دارم. پس چگونه می توانم به مردم یاری کنم؟

خشم مردم لبنان از واکسیناسیون نمایندگان مجلس، تهدید بانک جهانی

واکسیناسیون 16 نماینده مجلس لبنان باعث رسوایی عظیم شده و بسیاری این اقدام را نقض قوانین عادلانه و شفاف واکسیناسیون عنوان نموده اند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، بانک جهانی لبنان را به دلیل تزریق بدون نوبت واکسن کرونا به بعضی از نمایندگان مجلس این کشور تهدید کرد.

بانک جهانی حدود 34 میلیون دلار را به عنوان یاری هزینه به اجرای طرح واکسیناسیون لبنان اختصاص داده است. این کشور در ابتدای ماه جاری میلادی اولین دوزهای واکسن خود را دریافت کرد. دولت از شهروندان خواسته تا برای اطمینان از شفافیت واکسیناسیون به وسیله یک سایت و به صورت آنلاین ثبت نام نمایند.

لبنان با یاری های بانک جهانی پیروز به دریافت 60 هزار دوز واکسن فایرز -بیون تک شده است.

عبدالرحمن البزری رئیس کمیته ملی واکسن کرونا پس از رسوایی واکسیناسیون بدون نوبت در مجلس این کشور تهدید به استعفا کرد/ عکس: رویترز

براساس اولویت بندی های لبنان قرار است کادر بهداشت درمان و افراد بالای 75 سال اولین دوزهای واکسن را در مراکز رسمی واکسیناسیون لبنان دریافت نمایند.

عدنان داهر دبیر کل مجلس لبنان، واکسیناسیون 16 نماینده این کشور را تائید کرد. وی اضافه کرد تمام نمایندگان در سن مناسب بودند و نوبت واکسیناسیون آنها فرا رسیده بود. اما براساس گزارش بعضی از رسانه های محلی تقریبا نیمی از نمایندگان واکسینه شده، کمتر از 75 سال سن داشتند.

الی فرزلی یکی از نمایندگان مجلس لبنان که اوایل دهه 70 عمر خود را می گذراند، عدم رعایت نوبت در دریافت واکسن کرونا را انکار کرد و گفت که از خشم عمومی نسبت به این واکسیناسیون شوکه است.

او گفت: من هر روز جلساتی در مجلس دارم. پس چگونه می توانم به صورت عادی کارم را ادامه دهم و به مردم یاری کنم؟

مقامات ناظر بر واکسیناسیون لبنان این موضوع را نادرست و کثیف خواندند.

عبدالرحمن البزری رئیس کمیته ملی واکسن کرونا در لبنان با محکومیت اتفاقات پیش آمده گفت: ما نمی توانیم در خصوص نقض قوانین واکسیناسیون کرونا ساکت بمانیم. با وجود اینکه او پس از واکسیناسیون نمایندگان مجلس تهدید به استعفا نموده بود اما همچنان به کار خود ادامه می دهد.

ساروج کومار مدیر منطقه ای بانک جهانی در لبنان قبل از تائید گزارش واکسیناسیون نمایندگان مجلس در توییتر نوشت: اجازه به مقامات برای رعایت نشدن نوبت واکسیناسیون مطابق برنامه ملی نیست و اضافه کرد: همگان باید ثبت نام نموده و برای دریافت واکسن منتظر نوبت بمانند.

وی اضافه کرد: بانک جهانی می تواند در صورت نقض قوانین حمایت خود از برنامه واکسیناسیون کرونا در لبنان را به صورت کلی متوقف کند.

رویترز نوشت: با این حال خشم عمومی در لبنان گسترش یافته است.

فضاهای مجازی و توییتر پر از جملات انتقادی نسبت به این اتفاق است.

جد الحماوی در توییتر نوشت: پدرعظیم 85 ساله من از مشکل قلبی رنج می برد. او در اولویت است و هنوز واکسن نزده است. او نوشت: شما که هستید. منافق؟ افرادی خودخواه یا جنایت کار؟

الیسا خوانند موسیقی پاپ لبنان نیز نوشت: شرم بر این کشور و رهبرانش. آیا جان این نمایندگان از مردم مهمتر است؟

جاناتان داگر یک لبنانی دیگر در فیس بوکش نوشت: در حالیکه عزیزان ما در بیمارستان به دلیل بیماری کرونا زیر دستگاه اکسیژن هستند، نمایندگان بی نوبت واکسن می زنند.

از ابتدای امسال میلادی 4400 نفر به دلیل شیوع کرونا در لبنان جان باخته اند.

پیش از خبر رسوایی مجلس، رئیس سندیکای پزشکان لبنان از نقض گسترده قوانین واکسیناسیون در این کشور خبر داده بود. وی گفت بود: افرادی که نه ثبت نام نموده و نه در گروه های حساس قرار دارند، واکسن دریافت نموده اند و بسیاری از کادر بهداشت و افراد پیر همچنان در انتظار دریافت واکسن هستند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1441

به "خشم مردم لبنان از واکسیناسیون نمایندگان مجلس، تهدید بانک جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم مردم لبنان از واکسیناسیون نمایندگان مجلس، تهدید بانک جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید