خبری نگران کننده از شرایط کرونایی تهران!

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران : فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در تهران با اشاره به اینکه شهر تهران از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است و شرایط متفاوتی دارد، اظهارکرد: تغییری که در تردد شهری دیدیم، بسیار نگران کننده است.

خبری نگران کننده از شرایط کرونایی تهران!

به گزارش به نقل از ایسنا، علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: ممکن است در روزهای آینده با کاهش نسبی آمار روبرو شویم اما دوباره فراز و فرودهایی را خواهیم داشت بنابراین تیم بهداشتی باید با حساسیت ویژه این روزها را رصد کند و ممکن است با افزایش سن بیماری در حاشیه استان تهران روبرو شویم.

وی اضافه نمود: تیم های بهداشتی باید با حساسیت ویژه ای وجود ویروس های جهش یافته آفریقایی و هندی را پیگیری نمایند چراکه این ویروس ها ابتدا دوران نهفتگی دارند و پس از آن خود را نشان می دهند. هر چند که به یقین نمی توان خاطرنشان کرد موج پنجم چه زمانی به وقوع می پیوندد اما با تجربه ای که داریم و ورود خیز سوم به چهارم که بلافاصله در استان مازندران شکل گرفت ممکن است موج پنجم نیز خیلی سریع این اتفاق بیفتد البته این حدس و شرط احتیاط است که به این گزینه ها فکر کنیم.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در تهران با اشاره به اینکه شهر تهران از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است و شرایط متفاوتی دارد، اظهارکرد: تغییری که در تردد شهری دیدیم، بسیار نگران نماینده است. ما همواره از بازگشت ها نگرانیم و با تغییر الگوی رفتاری جامعه این ویروس ممکن است قوی تر ظاهر گردد.

وی در مورد انجام واکسیناسیون در استان تهران نیز گفت: برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون باید فضاهای دیگری به این امر اختصاص پیدا کند و کسانی که تزریق دوم دارند باید شکیبا باشند و از شتاب خودداری نمایند. زمان تزریق دوم قابلیت انعطاف دارد و حتی هشت تا 12 هفته هم اثربخش تر می تواند باشد. بی تردید باید واکسیناسیون افراد سالمند در مناطق روستایی نیز با شتاب بیشتری پیگیری گردد.

زالی تاکید نمود: در مورد مدیریت سفرهای تعطیلات عید فطر باید دقت بسیاری داشته باشیم. در این راستا با همکاری فرمانداران، پلیس راهور باید از سفرهای این ایام جلوگیری گردد. تجربه سفرهای نوروزی سال جاری بسیار تلخ بود چرا که شاخص های بیماران کرونایی در سراسر کشور چندین برابر شد و پس از گذشت دو ماه همچنان نیز ادامه دارد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا درتهران با اشاره به اینکه 8100 بیمار در مراکز درمانی در حال حاضر بستری هستند، گفت: 25 درصد این بیماران در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند همچنین در بخش بیماران سرپایی فرایند کاهشی بوده اما همچنان شرایط استان تهران ناپایدار است و نباید هیچ غفلتی صورت بگیرد. در این هفته حدود 1200 بیمار از مراکز درمانی ترخیص شدند و میزان بستری ها در بیمارستان ها نیز نسبت به هفته گذشته کمی کاهش یافته است. شاید در هفته های پیش رو آمارها در تمامی شاخص ها نزولی گردد اما این شرایط پایدار نیست و لازم است نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1564

به "خبری نگران کننده از شرایط کرونایی تهران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبری نگران کننده از شرایط کرونایی تهران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید