خبرنگاران پلیس هند نقض کنندگان مقررات مقابله با کرونا را مورد ضرب و شتم قرار می دهد

به گزارش پسرک کامپیوتری، دهلی نو-خبرنگاران- پلیس هند در مناطق مختلف این کشور، با حضور در خیابان ها نقض کنندگان قوانین منع رفت و آمد و مقابله با ویروس کرونا را مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

خبرنگاران پلیس هند نقض کنندگان مقررات مقابله با کرونا را مورد ضرب و شتم قرار می دهد

به گزارش رسانه های هند، پلیس در شهر بلاگوم واقع در ایالت جنوبی کارناتاکا، با حضور در مقابل یک مسجد به نمازگزاران که برای ادای نماز ظهر در این مسجد جمع شده بودند حمله کرد.

تصاویر منتشر شده نشان می دهد که دو نیروی پلیس با حضور در مقابل این مسجد از جمعیت حاضر درخواست ترک محل را می نماید و با چوب به سوی آنها حمله ور می گردد.

نارندرا مودی نخست وزیر هند دو روز پیش اظهار داشت که هند برای مقابله با ویروس کرونا به مدت 21 روز در قرنطینه کامل قرار می گیرد.

مقامات از مردم محلی درخواست نموده اند که برای ادای نماز جماعت در مساجد حضور نیابند.

آر کی سینگ فرماندار منطقه مراد آباد در ایالت اوتار پرادش گفت: علما و رهبران مذهبی به حساسیت موضوع شیوع ویروس کرونا پی برده اند. آنها از مردم خواسته اند تا برای انجام نماز آدینه و سایر نماز های جماعت به مساجد نروند.

شورای قضایی مسلمانان هند در پیامی در حساب توتیری خود اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، از تمام مسلمانان درخواست می گردد که برای انجام نماز آدینه به مساجد نروند و در خانه های خود به انجام عبادت بپردازند. مردم باید از انتقال ویروس کرونا جلوگیری نمایند.

پیش از این مولانا کلبه جواد رهبر شیعه در شهر لاکنو اعلام نموده بود که نماز آدینه تا انتها ماه در مسجد آصفی برگزار نخواهد شد.

وی همچنین از امامان سایر شهرها درخواست کرد تا برگزاری نماز آدینه را تا انتها ماه جاری متوقف نمایند.

در موارد دیگر نقض نمایندگان قرنطینه در هند مجبور به انجام حرکات ورزشی شده اند. در یک ویدیو که توسط خبرگزاری ای ان آی منتشر شده است، پلیس یک گروه 9 نفره از جوانان هندی را با چوب مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

روز گذشته بسیاری از مردم در شهر کلکته بدون توجه به محدودیت های وضع شده در خیابان ها حضور یافتند. پلیس برای مجازات این افراد آنها را مجبور به انجام تمرین های ورزشی نموده است.

از روز دوشنبه تا به امروز بیش از یک هزار و 800 نفر در کلکته به دلیل نقض قوانین مقابله با کرونا بازداشت شده اند. در یکی از تصاویر منتشر شده، تعداد زیادی از افراد در ایستگاه پلیس مورد ضرب و شتم قرار می گیرند. اما در شهر جامو پلیس یک مهر تهیه نموده و بر دست کسانی که محدودیت های ایجاد شده را نقض می نمایند مهر می زند.

شبیر خان یک مقام محلی پلیس در جامو گفت: ما از جوهری استفاده می کنیم که به راحتی پاک نمی گردد و تا 15 روز آینده بر دستان نقض نمایندگان قرنطینه باقی خواهد ماند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تا عصر روز آدینه 798 نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده اند. هند با جمعیت بیش از 1.3 میلیارد نفر در کوشش است تا با منابع محدود با این ویروس فراگیر مبارزه کند.

بیماری جدید کرونا با نام کووید19 از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.علایم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی سارس بوده و به وسیله سرفه و عطسه به دیگران سرایت می نماید. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می گردد، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد گردد.

واکسنی برای این ویروس تا به امروز وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 843

به "خبرنگاران پلیس هند نقض کنندگان مقررات مقابله با کرونا را مورد ضرب و شتم قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پلیس هند نقض کنندگان مقررات مقابله با کرونا را مورد ضرب و شتم قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید